TW
0

La Conselleria d'Obres Públiques, Habitatge i Transports autoritzà el passat vint-i-sis de gener el projecte modificat de millora de l'accés a la ciutat esportiva del Reial Mallorca. Des d'aleshores, el club té la pertinent autorització per iniciar les esmentades obres de millora, malgrat que encara no ho ha fet. La millora de l'accés a Son Bibiloni comporta l'ampliació de la carretera, que comptarà amb un tercer carril central. Així, els cotxes que circulen en direcció cap a Sóller i volen entrar a Son Bibiloni tindran un carril per on transitar sense interrompre el trànsit abans de girar. D'igual forma, existirà també un carril central que servirà pels cotxes que, sortint de Son Bibiloni, es vulguin incorporar a la carretera "direcció a Sóller.

La construcció d'aquest carril central suposarà l'ampliació de la calçada dels deu metres actuals fins a un mínim de 13'5. En el projecte presentat, el cost de les obres és de 56.355.141 pessetes. Des que el Reial Mallorca va rebre el «sus» de la Comissió Insular d'Urbanisme per construir la ciutat esportiva, el club sabia que hauria de fer un nou accés, ja que l'actual no reuneix les mínimes condicions de seguretat. De fet, en el projecte presentat en el Consell de Mallorca per aconseguir la declaració d'interès social, l'accés a les instal·lacions era ben diferent a l'actual. Han passat els dies, els mesos i, fins i tot, els anys, però l'accés no ha estat millorat. El Reial Mallorca presentà un projecte inicial, que la Conselleria d'Obres Públiques, Habitatge i Transports rebutja. Ara, en canvi, el passat 26 de gener sí que donà el vistiplau al projecte reformat.

L'autorització de la Conselleria, en tot cas, assenyala, entre altres coses, que el permís caducarà a l'any de la data si no se n'hagués fet ús. Així mateix, deixa clar que les obres es duran a terme sota vigilància del personal encarregat de la carretera. A més, deixa clar que «no es permetrà l'acumulació de material ni d'enderrocs damunt la calçada, voreres i cunetes, ni es dificultarà amb l'execució de les obres el trànsit públic. El permís fa també una sèrie de requeriments tècnics com que l'accés haurà de tenir un gir mínim de nou metres mesurats des del caire de la calçada i que el portell estarà situat a una distància mínima de vuit metres de l'aresta exterior de l'esplanació. El Reial Mallorca estarà també obligat a instal·lar el corresponent senyal d'estop a la sortida d'accés a la carretera.