TW
0

Els corredors britànics dominaren la primera etapa del XXXVI Cinturó Ciclista Internacional a Mallorca. Cinc d'ells se situaren entre els deu primers, inclòs el guanyador de l'etapa pròleg d'ahir, una contra rellotge individual de set quilòmetres al llarg d'un circuit entre l'Arenal i la Platja de Palma. El ciclista de la selecció britànica Bradley Wiggins fou el més ràpid a fer el recorregut, amb un temps de vuit minuts i vint-i-nou segons, dos menys que Sergi Escobar, segon classificat, i és, per tant, el primer líder de la classificació general de la prova.

Els corredors de la selecció espanyola Javier Carrión i Asier Maeztu, foren cinquè i sisè respectivament a devuit i denou segons del guanyador. La nota destacada d'aquesta primera jornada del Cinturó, pel que fa als ciclistes mallorquins, fou per a Miquel Adrover, de l'equip UC Son Servera, que amb un temps de vuit minuts i 55 segons es col·locà com a millor 12è temps i encapçala la classificació general dels mallorquins. Alejandro Riera, del Fotomax, fou el segon millor amb un temps de nou minuts i tres segons.

El màxim especialista de les Illes en proves contra rellotge, Raúl Portilla, va decebre i només aconseguí el dinovè millor temps. Avui, a partir de les 13.00 hores, s'iniciarà la segona etapa, amb un recorregut total de 143'1 quilòmetres, amb sortida i arribada al Port de Pollença i passant per Alcúdia, el puig Tomir, Caimari, Selva, Inca i Pollença. Els molts aficionats d'aquest esport a les nostres illes gaudiran fins diumenge dels millors amateurs del ciclisme internacional.