TW
0

El francès Didier Auriol, de l'equip Peugeot, es va retrobar al Ral·li de Catalunya amb una victòria en una cita del Campionat del Món després de quasi dos anys de sequera (des del Ral·li de la Xina, el setembre del 99). La darrera jornada va resultar completa per als Peugeot, que amb les penalitzacions patides pel també gal Phillippe Bugalski (Citroen) veieren com se'ls posava en safata un nou doblet sobre asfalt amb Auriol i el seu compatriota Panizzi ocupant els dos primers llocs, per recuperar-se així de les decepcions patides a l'inici de temporada, especialment per part del campió del món, Marcus Gronholm.

Va ser una darrera jornada plena d'emocions, de canvis constants en la general. En començar la jornada, res no feia indicar que Bugalski pogués perdre la victòria, després de l'abassegadora superioritat demostrada. Però el francès va rompre la caixa de canvis i l'empenyedor de l'embragament del Xsara WRC, i era penalitzat amb 2 minuts i 10 segons perquè arribà tard al parc d'assistència i a la línia de sortida del quinzè tram. Amb això se n'anaven en orris totes les seves opcions de victòria.

A partir d'aquí, la prova quedava en mans d'Auriol, que va saber aprofitar la seva oportunitat. Va fer l'scratch al setzè especial, i ja no va arriscar més en els dos següents, conscient que tenia la victòria a les seves mans. Quant al madrileny Carlos Sainz, va haver de lluitar de valent per mantenir-se en els llocs que donen dret a punts. Els pneumàtics foren un maldecap per al madrileny, que va estar ballant entre la cinquena i la setena places. Finalment va ser sisè i, almenys, sumà un important punt en la lluita pel títol mundial de ral·lis. En la lluita pel títol, el finlandès Tommi Makinen va confirmar que és l'home a batre, ja que pujà al podi "fou tercer", i ja avantatja amb set punts a la general l'espanyol Carlos Sainz (24 per 17).