TW
0

Jutta Kleinschmidt (Mitsubishi) i Fabrizio Meoni (KTM) foren els guanyadors absoluts del Ral·li París-Dakar 2001, en les categories de cotxes i motos, respectivament. Per a ambdós és la seva primera victòria en aquest ral·li, encara que si per a l'italià era ja cantat des de fa temps, per a l'alemanya pràcticament arribà de rebot.

En l'especial d'avui, pur tràmit de 25 quilòmetres en les platges del Llac Rosa, la victòria en cotxes (menys moguda que despús-ahir) fou per a Josep Maria Servià (Mégane Schlesser) amb el mateix temps que Jean-Louis Schlesser (Mégane-Schlesser), mentre que en motos compartiren el triomf Kari Tiainen (KTM) i Giovani Sala (KTM).

Sens dubte, Jutta Kleinschmidt estava més preocupada per tenir un lloc en el podi amb el seu Mitsubishi, la qual cosa ja tenia assegurat després de la «moguda» etapa de despús-ahir. Era segona, però el seu cap Masuoka decidí impugnar l'etapa de despús-ahir perquè creia que tant Schlesser i Servià havien incomplert el reglament a l'avançar-se en la sortida.

Els jutges es plantejaren en un primer moment expulsar de la cursa els tres implicats (Schlesser, Servià i Masuoka), encara que al final penalitzaven amb una hora els dos buggys blaus, mesura que situava com a líder de la general la pilot alemana de 38 anys d'edat, que és la primera dona que guanya aquest ral·li.

Jutta Kleinschmidt debutà com a pilot l'any 1994 en el Ral·li de Tunísia, i fou tres anys després quan decidí participar en el París-Dakar guanyant fins i tot una etapa i finalitzà cinquena, una cinquena posició que millorà dos anys després ocupant el tercer lloc. En aquesta edició no s'ha adjudicat cap especial, el que minimitza amb la seva victòria final en un París-Dakar, encara que fos de manera inesperada.

El màxim favorit en aquesta edició era sens dubte el francès Jean-Louis Schlesser. El seu buggy era ideal per aquest tipus de cursa, però dues penalitzacions d'una hora ensorraren el seu desig de guanyar.