TW
0

La recepció de butlletes per elegir El millor cavall de l'any 2000 que publica diàriament el Diari de Balears finalitza demà dimecres 17 de gener a les dotze de la nit. Des de principis del mes de desembre tots els aficionats al trot tenen per tercer any consecutiu en la seva mà l'elecció del millor exemplar de Balears del passat any 2000. Sis són els cavalls que opten a aquest guardó: Enigma des Bosc, Cannabis, Dafnis GS, Forever VX, César de Saint Pol i Diluvi, que foren triats prèviament pel Comitè Assessor del suplement Trot Balear d'aquest diari. aquests noms s'indiquen a la butlleta de votació.

Cal recordar que el propietari del cavall guanyador serà obsequiat amb un trofeu de gran valor artístic, obra de l'artista italià Aligi Sassu. A més, totes les butlletes rebudes participaran en un sorteig davant notari d'un viatge a París per a dues persones, amb la possibilitat de presenciar el Gran Prix d'Amèrica. El suplement Trot Balear donarà a conèixer divendres dia 19 el cavall elegit i el nom del guanyador del sorteig. La prèvia elecció dels sis cavalls no fou gens senzilla. El Comitè Assesor va debatre fins que reduí la llista a sis exemplars. Enigma des Bosc, de la quadra Sa Grisa, està en aquesta llista per haver guanyat ni més ni manco que el Gran Premi Nacional i el de Manacor.

Per la seva banda, Diluvi ha fet mèrits suficients per entrar en la terna, gràcies a la seva gran victòria al Criterium dels Quatre anys. Si algú ha fet una gran temporada, aquest no és altre que Cannabis, autèntic dominador de la generació C amb les seves victòries al Gran Premi del Criador i el Criterium. La victòria en el Gran Premi del Criador dels Quatre anys és una fita suficient com per estar entre els sis elegits. Dafnis GS ho va fer i per això fou escolllit.