TW
0

No varen poder començar millor les coses al Ral·li París-Dakar del 2001 per als pilots espanyols, ja que Nani Roma (BMW), a motos, i Josep Maria Servià, a cotxes, varen ser els més ràpids a la primera especial, disputada ahir a Chartre sobre un total de sis quilòmetres. L'aventura va començar sota la pluja i el fred, quan els 350 vehicles (113 motos, 113 cotxes i 30 camions) sortiren de La Chatre per començar el llegendari ral·li, que finalitzarà després de 20 etapes (i passar per França, Espanya, Marroc, Mauritània, Mali i Senegal) a la platja del llac Rosa de Dakar.

Roma, que un any més aspira a la victòria, va començar amb força la dura prova, i va prendre el lideratge el primer dia, marcant la millor crono juntament amb l'italià Giovanni Sala (KTM), amb un registre de 3 minuts i 37 segons. Aquests dos pilots han avantatjat en un segon al tercer classificat, el sud-africà Alfie Cox (KTM), en dos el guanyador de les dues darreres edicions, el francès Richard Sainct (KTM), i en tres els nord-americans Jimmy Lewis (BMW) i Johnny Campbell (Honda). Pel que fa als cotxes, el primer líder és el gironí Josep Maria Servià, de l'equip Schlesser-Reanult. El seu company d'equip, que és a la vegada el propietari i guanyador de les darreres edicions de la carrera, va ocupar a La Chartre la segona plaça, a dos segons del català.

Els «buggy» de Servià i Schlesser es varen mostrar més àgils en el sinuós traçat de l'especial d'ahir, en bon estat malgrat la pluja caiguda en jornades anteriors. El gironí va avantatjar en cinc segons els japonesos Hiroshi Masuoka i Kenjiro Shinozuka, ambdós amb Mitsubishi Pajero, i ja en vuit, dos representants més de la marca nipona, l'alemanya Jutta Kleinschmitdt i el francès Jean Pierre Fontenay. Només acabar la prova, Servià va declarar que «el tram ha estat curt, i tots sabem que no és representatiu. De totes maneres, ens sentim molt satisfets d'aquest inici de cursa. Estam justament en les posicions que ens agradaria ocupar a la classificació final».