Pressionar Xavi i sortir a l'atac

TW
0

Luis Aragonés ha estudiat fins el mínim detall el FC Barcelona. L'equip de Serra Ferrer té pocs secrets. Forma amb onze estrelles que integren una constel·lació sobre la gespa difícil d'igualar. El Barça comença, gràcies al pobler, a ser una màquina d'instruments perfectes. Per això, cal filar molt prim per intentar deixar-la inservible. Per això, el tècnic del Mallorca sap que en aquest és més important la defensa que no l'atac. Si l'entramat funciona, el Mallorca té un alt percentatge de superar el partit.

Sense canviar gaire el seu sistema, l'equip vermellenc rebrà el Barça amb un 4-5-1. Amb Leo Franco a la porteria, formarà en defensa amb Xavier Olaizola, Fernando Niño, Miquel Àngel Nadal i Miquel Soler. Al mig camp és on es produirà el canvi de dibuix. Per la dreta jugarà el nigerià Finidi Goerge i per l'esquerra el camerunès Samuel Eto'o. Aragonés vol sortir amb velocitat a l'atac i per això col·loca dues autèntites «llebres» a les bandes. Vol obrir el terreny de joc al màxim per evitar haver d'entrar pel centre. Així, només jugarà amb un únic davanter.

Per sortir a l'atac necessitarà el Mallorca recuperar sovint la pilota. Aquesta tasca serà per a Engonga i Marcos, dos dels millors «lladres» de la Lliga espanyola. Una vegada recuperada la bola, aquesta ha d'anar a parar a Ibagaza, encarregat d'obrir a les bandes i de fer córrer Albert Luque, únic atacant que haurà d'intentar superar la defensa der tres homes del Barça. La seva velocitat i potència serà clau.

En defensa, i per aconseguir el gran objectiu del Mallorca, llevar-li la pilota al Barça, Marcos serà l'ombra de Xavi, canalitzador del joc blaugrana. Eto'o i Finidi hauran de fer feina extra per ajudar a tapar les pujades de Simao i Sergi. I finalment, vigilància especial a la zona en què es desenvolupi Rivaldo. No rebrà un marcatge especial, la clau estarà a impedir que el brasiler no rebi la pilota en bones condicions. Important serà evitar les faltes al costat de l'àrea, gran arma del FC Barcelona.