TW
0

Michael Schumacher i Rubens Barrichello, primer i tercer respectivament en el Gran Premi de Malàisia, disputat ahir, han fet possible que Ferrari repetís un doblet històric després de 22 anys, aconseguint el títol mundial de pilots i el títol mundial de constructors. La cursa es plantejava com una lluita de poder a poder entre McLaren i Ferrari pel títol mundial de constructors. L'únic que quedava en joc després de la victòria, en el de pilots, de Schumacher en el passat Gran Premi del Japó.

Hakkinen i Coulthard per un costat, i Schumacher i Barrichello per l'altre, havien de lluitar per aconseguir un títol per a McLaren en un cas, o per contra, el doblet per a Ferrari. McLaren començà millor i els seus dos pilots es posaren al capdavant a les primeres voltes, però la sortida molt ràpida de Makkinen fou considerada il·legal pels jutges, que el castigaren amb un stop and go (aturada en boxes durant deu segons). D'aquesta manera, sols quedava Coulthard per fer front als dos pilots de Ferrari.

Quan Hakkinen tornà a la pista ho feia a quasi un minut dels capdavanters i en llocs molt endarrerits. Tota la cursa posterior suposà una magnífica remuntada del pilot finès, que al final sols pogué ocupar la quarta plaça, insuficient per a l'objectiu d'aconseguir el Mundial de constructors. Començaren les aturades a boxes i Schumacher aconseguí arribar a la primera posició. Per darrere, quedava un Coulthard que realitzà una gran cursa però que no pogué avançar el ja campió del món de la temporada 2000. Barrichello marxava per darrere a més de quinze segons, però dominant la situació per impedir que Hakkinen l'avançàs i donàs el títol a McLaren.

Les darreres voltes transcorregueren sense quasi esglais per als pilots capdavanters. Schumacher i Coulthard mantenien la seva dura lluita pel primer lloc. Barrichello es limitava a mantenir les distàncies, i per darrere Hakkinen rodava rapidíssim per poder arribar a la tercera posició, que veia cada vegada més a prop, però que, finalment, no pogué aconseguir. Sols els nombrosos accidents alteraven aquesta relativa calma. Fruit d'aquests accidents, Pedro Martínez de la Rosa (Arrows) es va veure obligat a abandonar a la primera volta, després que es ves involucrat en un accident múltiple amb Heidfeld (Prost Peugeot) i Pedro Diniz (Sauber). L'envestiren i la seva direcció quedà destrossada. Una gran decepció per al pilot espanyol, que volia tancar aquesta temporada d'una manera millor.