Palmer: «He agafat l'escapada bona»

El ciclista mallorquí, feliç per l'actuació en una etapa on s'homenatjà la figura de Tomeu Verd

TW
0

La jornada d'ahir de la Challenge Volta a Mallorca va tenir dos protagonistes amb accent mallorquí, Biel Palmer i Tomeu Verd. El primer, per la seva excel·lent actuació, mentre que el segon, mort fa uns mesos, va rebre al barri pel qual tant havia fet, sa Indioteria, un merescut homenatge. Palmer va completar una primera etapa de la Volta a Mallorca excepcional. També dins la categoria de cicloesportista, a la cursa en què també participaven els màsters 30 i 40, va tenir l'habilitat de ficar-se en l'escapada bona del dia, la que era liderada per Foubert, i aconseguí mantenir-s'hi fins al final, en el qual el belga va imposar-se per ben poc.

Palmer estava sorprès per la bona posició en la qual havia travessat la meta, i molt satisfet per la seva actuació: «No m'esperava gens tenir tan bona actuació, sobretot perquè era un circuit que no s'adapta a les meves característiques, però he agafat l'escapada bona i he pogut entrar tercer». El corredor illenc afegí que el circuit era «perillós, perquè ha plogut bastant i havíem d'anar molt alerta en les voltes i en els passos de vianants, que patinaven molt. Però, per sort, no hem caigut i hem pogut acabar bé».

El ciclista mallorquí aspira a mantenir aquesta privilegiada posició, ja que, malgrat que no renuncia a lluitar per la victòria final, és conscient de la dificultat que té aquesta empresa: «Guanyar sé que és molt difícil perquè, a més, s'ha de tenir molta de sort. Però jo faré tot el que podré, i tenc un equip bastant fort a la muntanya i que em pot ajudar. No sé si podré guanyar, però almenys ho intentaré».

Palmer considera que l'etapa d'avui, que es disputa a s'Arenal, «serà molt important per decidir qui ha de lluitar pel triomf», si bé admet que «la Volta estic gairebé segur que es decidirà a la darrera etapa, al puig de Santa Magdalena».