Un punt davant Àustria sembla no-res

Espanya just empatà a Viena, però té fàcil obtenir la classificació per al Mundial 2002

TW
0
ÀUSTRIA 1
ESPANYA 1

ÀUSTRIA: Wolfhart; Hiden, Hatz, Baur, Stranzl; Kühbauer, Herzog, Floegel, Cerny; Mayrleb i Kocijan.
Hornatgl per Stranzl en el minut 45, Kitzbichler per Kocijan en el minut 51 i Schopp per Kühbauer en el minut 69.
ESPANYA: Iker Casillas; Manuel Pablo, Hierro, Abelardo, Sergi; Helguera, Mendieta, Baraja, Víctor; Raúl i Urzáiz.
Rufete per Víctor en el minut 46, Catanha per Urzáiz en el minut 60 i Guerrero per Raúl en el minut 87.
ÀRBITRE: Ivanov (Rússia). Amonestà Froegl (min.23), Cerny (min.27) i Mayrleb (min. 53) per Àustria i Baraja (min.34) i Manuel Pablo (min.76) per Espanya.
GOLS:
1-0: minut 20, Baur, després d'un córner botat per Herzog.
1-1: minut 26, Baraja, de cap.

La selecció espanyola aconseguí un punt en la seva visita a Àustria, que li permet continuar liderant el grup 7 de classificació per al Mundial del 2002. Això no obstant, la selecció de Camacho no millorà respecte dels anteriors partits, davant Bòsnia i Israel, i mostrà, altre cop, un joc irregular. Espanya intentava imposar el seu estil tocant la pilota mitjançant un actiu Baraja, malgrat que no aconseguia atracar-se amb claredat a la porteria de Wolfhart.

Els austríacs esperaven en el seu camp i cercaven ràpids contracops per sorprendre la defensa espanyola. En un d'ells, arribà la primera ocasió d'Àustria en un xut de Cerny que aturà Casillas en dos temps. Quan Espanya començava a imposar-se, un córner botat al primer pal per Herzog es ficà dins la porteria de Casillas, després d'un lleu toc de Baur i davant la passivitat de Manuel Pablo.

Però cinc minuts després, en un altre córner, Baraja aprofitava una pilota penjada en el primer pal per rematar de cap i fer l'empat. Era la primera i única ocasió dels de Camacho a la primera part. Al contrari de l'esperat, el gol de l'empat no donà a Espanya la tranquil·litat per imposar la seva superioritat tècnica, sinó que els austríacs gaudiren d'algunes ocasions perilloses davant un nerviós Casillas.

Després del descans, Camacho donà entrada a Rufete per Víctor, però el rumb del partit no canvià. Espanya continuava sense precisió ni profunditat i els austríacs, sense fer gran cosa, creaven inquietud en les seves aproximacions gràcies a les imprecisions espanyoles.

Malgrat això, la selecció de Camacho disposà d'una doble ocasió de Baraja en el minut 55, que en dues rematades consecutives envià la pilota de cap al travesser amb el porter superat.

A partir d'aquest moment el partit es va rompre, Espanya començà a disposar de les ocasions que no tingué a la primera part; en un cop de cap de Catanha i en els peus de Raúl. Ambdues oportunitats sortiren ben a prop de la porteria de Wolfhart.

Els austríacs, que tornaren a recórrer a les faltes per detenir als davanters espanyols, també gaudiren d'un mà a mà amb Casillas, després d'una errada de Hierro, que acabà desbaratant el porter del Reial Madrid. En els darrers minuts, el ritme de joc baixà i ambdós donaren per bo el punt aconseguit. Al final, un empat amb gust de poc conegut el nivell del rival i que, malgrat que deixa Espanya amb un camí fàcil al Mundial 2002, no soluciona els dubtes després de la passada Eurocopa.