Kenny Roberts succeeix el català Crivillé

El nord-americà és el nou campió del món dels 500 cc

TW
0

El pilot nord-americà de l'equip Telefónica Movistar Suzuki Kenny Roberts júnior va escriure ahir en el circuit Nelson Piquet del Brasil el seu nom amb lletres d'or en la història del motociclisme després de proclamar-se per primera vegada campió mundial de 500 cc i succeir en el tron de la ciclindrada de mig litre el català Àlex Crivillé.

Kenny ha aconseguit el lloc més alt del podi 20 anys després de que ho fes per darrera vegada el seu pare, Kenny Roberts sènior, campió els anys 78, 79 i 80, i passarà a la història com el primer campió fill de campió de la història motociclista. Els dos protagonistes del GP del Brasil en la cilindrada reina no varen decebre, com sí que ho feren els de 125 cc i 250 cc, i compliren en els seus respectius papers.

L'italià Valentino Rossi "ferma promesa per convertir-se en un gran campió" aconseguí la victòria i deixà el títol en mans del nord-americà. Kenny jugà amb la calculadora i acabà en sisena plaça, suficient per obtenir el títol. Sete Gibernau acabà en el setè lloc; Àlex Crivillé, l'onzè; Carles Checa, el quinzè, i David Tomàs, el dissetè.

El pilot japonès d'Honda Daijiro Katoh s'adjudicà la victòria in extremis en la categoria de 250 cc, després d'un disputat final amb Ukawa (Honda) i Melandri (Aprilia), i aconseguí així el seu tercer triomf en el Campionat del Món, per augmentar les seves opcions de lluitar per la victòria final amb els dos favorits: Olivier Jacque (Yamaha) i Shinya Nakano (yamaha).