Les ordres d'equip lleven el triomf a Sainz

Ford obligà el madrileny a reduir la marxa per deixar guanyar el seu company McRae

TW
0

Collin McRae (Ford) guanyà el Ral·li Acròpolis, gràcies a les ordres d'equip, que varen privar d'un clar triomf el seu company, el madrileny Carlos Sainz, que havia assolit batre aquell en la tercera i darrera etapa. McRae, que sumà el segon triomf de l'any, acabà finalment amb 23 segons d'avantatge sobre Sainz, que li cedí el triomf en el tram final, en què va haver de minvar la marxa per deixar-li guanyar la cursa.

El britànic Richard Burns es manté al davant del Mundial malgrat que abandonà ahir per una avaria en el turbo. L'anglès comanda el Mundial amb 38 punts, 14 més que McRae, que guanyà per tercera vegada l'Acròpolis, i el finlandès Gronholm (Peugeot), retirat el segon dia. Carlos Sainz continua esperant un triomf que no coneix des del juliol del 1998. El madrileny ha empatat en la tercera plaça del Mundial del pilots, en la qual compta amb 23 punts, amb el també finlandès Tommi Makinen (Mitsubishi), que abandonà en la primera etapa. El Mundial s'ha reobert, malgrat que Burns continua sòlidament instal·lat al capdavant.

Sainz afrontà l'etapa decisiva amb un desavantatge de poc més de 48 segons respecte de McRae. L'equip M-Sport, que desenvolupa els Focus WRC en el Mundial, ordenà ambdós no arriscar el doblet en les zones més trencades del traçat, però sense pactar les posicions dels seus dos pilots.

D'aquesta manera, Carlos Sainz sortí al primer tram, amb la intenció, com fa sempre, de guanyar la prova. A poc a poc anà reduint el desavantatge de Collin McRae i a la quarta especial del dia aconseguí superar-lo. Després continuà al seu ritme fins arribar a superar el minut de renda.

Però quan faltaven dos trams per al final, els responsables d'equip decidiren que el guanyador havia de ser, en una reedició del que succeí fa anys en la seva etapa a Subaru, el pilot britànic, fet que obligava Carlos Sainz, molt indignat amb una decisió sense gaire sentit, a pràcticament detenir-se a la darrera especial per cedir el temps sificient per ser superat i ocupar per segona vegada aquesta temporada el segon esglaó.