Helenio, Menotti, Cruyff, Van Gaal... en Llorenç

Serra Ferrer dirigirà el Barça almanco durant la pretemporada, el nou president decidirà després

TW
0

Del Municipal de sa Pobla al Nou Camp. Llorenç Serra Ferrer, de 47 anys, va començar la seva carrera com a entrenador al capdavant de la UE Poblera i va seguir al Mallorca At. i el Reial Mallorca, equip que va pujar dos cops a Primera Divisió. També va ser l'entrenador que la temporada 93-94 va ascendir el Betis a la màxima categoria del futbol espanyol i l'any següent el va classificar per a la UEFA en acabar la Lliga en tercer lloc. Serra Ferrer va portar el Mallorca "temporada 90-91" i el club sevillà "96-97" a la final de la Copa del Rei, que va perdre davant l'Atlètic de Madrid (1-0) i el Barcelona (3-2), respectivament.

El mes de juliol del 1997, i sota l'apadrinament de Johan Cruyff, es va incorporar al quadre tècnic del FC Barcelona com a responsable del futbol base. Des de l'ombra ha dirigit els joves de La Masia, la millor fàbrica de futurs cracks del món, ha recomanat fitxages com el de Rivaldo per al primer equip i ha estat considerat sempre per Josep Lluís Núñez com la peça clau de l'organigrama que s'inventà fa quatre temporades.

Això sí, mai no ha deixat d'estar en el punt de mira dels clubs espanyols, entre ells el Mallorca, que encara somia en el retorn del pobler. Malgrat tenir «penjat» a la seva esquena el cartell de «recanvi» per si les coses no rodaven, mai no s'havia imaginat fer-se càrrec de la megaprimera plantilla del Barça. Però el somni de qualsevol tècnic s'ha complit per al «bruix de sa Pobla».

Llorenç Serra Ferrer compagina des de dimarts les seves activitats com a coordinador de les categories inferiors de la secció de futbol del club amb les del seu nou càrrec de director tècnic, en substitució de Louis van Gaal. El mallorquí serà l'encarregat de fer la planificació per a la temporada que ve, és el nou màxim responsable del primer equip i serà l'encarregat de dirigir la tornada de la plantilla als entrenaments, prevista per al 17 de juliol, i la concentració entre els dies 24 de juliol i 3 d'agost a la localitat de Hoenderlo (Holanda). És a dir, serà el responsable del Barça durant la pretemporada.