El català Àlex Crivillé pujà al lloc més alt del podi

Emili Alzamora fou tercer a 125 cc en una gran correguda

TW
0

El català Àlex Crivillé (Honda) es retrobà amb la victòria després de molt temps de sequera en guanyar el Gran Premi de França que ahir es disputà en el circuit de Le Mans i en què un altre català, Emili Alzamora (Honda), es mantingué en el podi de la seva cilindrada i continua així líder a la classificació de 125 cc. Deu grans premis després del seu darrer triomf en el Mundial, a Imola l'any 99, Crivillé guanyà a Le Mans i donà una lliçó magistral a tots els seus rivals amb una victòria laboriosa i treballada fins al final.

Crivillé no sortí massa bé "sisè" però començà a remuntar posicions per superar tots els seus rivals, inclòs el nord-americà Kenny Roberts (Suzuki), qui després de ser superat pel català començà un declivi preocupant en el seu rendiment. Biaggi, el més ràpid en els entrenaments, també fou el millor a la sortida i darrere ell partí Roberts, mentre que Crivillé començà a remuntar posicions. A la quarta volta, Biaggi pagà els seus excessos amb una caiguda que el deixà en blanc.

La correguda de Crivillé fou impecable. Sabia la importància del triomf i no desaprofità l'ocasió, malgrat els intents de darrera hora del japonès Norifumi Abe (Yamaha). El japonès Youichi Ui aconseguí la segona victòria de Derbi enguany a 125 cc i Emili Alzamora (Honda) pujà al podi en un final d'autèntic infart en què qui menys sort tingué fou el francès Arnaud Vincent. El fort ritme imposat va fer que s'obrís un forat entre el grup capdavanter i la resta, i entre els primers no hi era Alzamora, la qual cosa l'obligà, una vegada més, a protagonitzar una altra espectacular remuntada.

A la darrera volta succeí de tot. Cops de carenat, derrapatges, sortides de pista i, en general, intents desesperats d'apurar la frenada per sorprendre l'home immediatament anterior, però guanyà Ui, amb Giansanti a continuació i Alzamora tercer, que es manté així líder del Mundial.

En 250 cc, guanyà el japonès Ukawa (Honda) i això que patí una sortida de pista que l'allunyà durant algunes voltes del capdavant. Àlex Debón (Airtel Aprilia) fou el primer espanyol "15a posició", mentre que Alfonso Fonsi González Nieto (Yamaha) acabà just darrere.