Peña s'adjudica la Volta a Andalusia

Jo Planckaert aconseguí la victòria a l'esprint a la darrera etapa

TW
0

L'espanyol Miguel Àngel Peña, de l'equip ONCE DB, fou el guanyador de la 46a edició de la Volta a Andalusia, després que ahir se'n disputàs la darrera etapa entre la localitat cordovesa de Luque i Granada, de 134'7 quilòmetres, en la qual es va imposar Jo Planckaert (Cofidis).

Els darrers 134'7 quilòmetres foren recorreguts per Planckaert en 3 hores, 12 minuts i 26 segons, el mateix temps que el grup principal, en el qual hi era present el guanyador final, Miguel Àngel Peña, que durant molts quilòmetres va tenir perdut el lideratge a causa d'un atac de Francisco Cabello en el quilòmentre 27 de correguda, que arribà a tenir fins a 2:40 minuts d'avantatge quan a la general es trobava a tan sols 22 segons de Peña.

La general, malgrat l'esglai, queda amb Miguel Àngel Peña al capdavant, seguit de Francisco Cabello i Aitor Garmendia, a 22 i 26 segons, respectivament.

El premi de la muntanya fou per a Francisco Cabello; de la regularitat, per a l'italià Paolo Bettini; de les metes volants, per a Jacky Durand; i en l'apartat d'equip, el triomf és per a Vitalicio Seguros.

Al contrari que en altres jornades, el conjunt del líder no pogué controlar ni bloquejar la correguda, com era la seva intenció, circumstància que propicià que la darrera etapa resultàs una excel·lent jornada de ciclisme i tingués com a protagonista Francisco Cabello, que llançà un violent atac i a punt va estar d'aconseguir capgirar la general. Finalment, la victòria a l'esprint fou per a Jo Planckaert.