André Agassi humilia Clement

El nord-americà no té pietat amb el francès i guanyà en tres sets

TW
0

El nord-americà André Agassi no tingué pietat i elevà el seu compte de Grand Slams a set després de guanyar ahir el seu tercer Open d'Australia, amb una victòria sense concessions sobre el francès Arnaud Clement. Agassi desbaratà qualsevol opció de sorpresa i s'imposà a Clement per 6-4, 6-2 i 6-2 en una hora i 46 minuts.

L'americà manté així el seu rècord d'efectivitat a Australia al màxim: tres finals, tres títols (1995-2000-2001) i es converteix en el vuitè jugador que l'ha guanyat tres vegades. En sis visites a Melburne només ha encaixat tres derrotes en 35 partis. Clement tenia dos reptes: convertir-se en el primer francès que en un duel contra un nord-americà a la final d'un gran open guanyàs i aconseguir després de 73 anys d'espera ser el segon tennista gal a guanyar aquest Obert (Jan Borotra en 1928).

Cap dels dos objectius es va complir en un matí assolellat a Melburne on Agassi conjuntà a la perfecció el seu tennis amb una magnífica experiència per solucionar les escasses ocasions de perill per les quals va passar. Agassi dominà la primera mànega amb molta autoritat rompent dues vegades el servei del seu rival (1-2 i 2-4) per sentenciar-la en només 33 minutos. A la segona dues noves ruptures (1-0 i 4-1) foren suficients.

El francès aconeiguí punts espectaculars amb cops guanyadors molt arriscats (34 en total) pero no poguè mantenir l'estabilitat durant el partit i la seva debilitat en el primer servei el va comdemnar irremeiablement. En el tercer set, Clement s'esforçà encara més i assumí encara més riscs. Rompé per segona vegada en el partit Agassi però no va saber treure partit d'aquest avantatge moral ja que la seva treta el traí en tres ocassions.