TW
0

Un tro va estremir ahir diumenge el circuit de Sepang. Però no fou el de la tempesta esperada que mai no arribà sinó el de la decisió dels comissaris del Gran Premi de Malàisia de F1 de desqualificar els Ferrari, tres hores després de creuar la meta Eddie Irvine i Michael Schumacher, victoriosos, en aquest ordre. Hakkinen (McLaren-Mercedes) pot considerar-se afortunat. Tercer a travessar la meta, rebé com un regal el triomf i es consagrà campió per segon any consecutiu. Encara que l'escuderia apel·là la decisió dels comissaris, és poc probable que el tribunal encarregat d'examinar el recurs contradigui la decisió.

La causa, els deflectors aerodinàmics, aquests elements afegits a la carrosseria per davant de les entrades d'aire dels pontons laterals, sobrepassaven en deu mil·límetres el màxim tolerat pel reglament de la Fórmula 1.

Per 10 mm Mika Hakkinen serà aleshores molt probablement consagrat campió del món per segona vegada consecutiva. Per 10 mil·límetres Irvine i Schumacher veuran els seus esforços, en una formidable cursa d'equip, reduïts a res. Aquest és el segon títol que Hakkinen aconsegueix en el món de la Fórmula 1 després que també aconseguís fer-se amb aquest guardó l'any passat, igualant la marca que Schumacher, va obtenir en les temporades 94 i 95, amb dos Campionats de Fórmula 1 consecutius.

Mika és un altre dels pilots que abandonà la seva ciutat natal, Hèlsinki, per fixar la seva residència a Mònaco. Va néixer el 28 de setembre de 1968, i no va ser fins el 91 quan Hakkinen va fer presència en el món de la Fórmula 1: de la mà del conjunt Lotus, el nou campió del món aconseguí els seus dos primers punts. La seva bona actuació en la temporada següent no passà inadvertida per a Ron Dennis, el patró de McLaren, que el va fitxar el 1993. Aquest any Hakkinen aconseguí el primer pòdium, fou un tercer lloc al Gran Premi del Japó.