Espanya s'assegura la permanència

Alonso i Balcells guanyaren també els dobles col·locant un 3-0 final

TW
0

Espanya estarà la pròxima temporada de tennis en el Grup Mundial de Copa Davis després que la parlla formada per Julian Alonso i Juan Balcells s'imposassin ahir en el tercer partit de l'eliminatòria, el de dobles, als neozelandesos James Greenhalgh i Brett Steven, per 7-6 (7/5), 7-6 (7/1) i 6-4, en dues hores i 20 minuts.

Si divendres tant Félix Mantilla, que fou exemple de punt d'honor i de saber patir a la canxa, com «Pato» Clavet aconseguiren sengles victòries en els dos primers partits de l'eliminatòria, i la deixaren encarrilada, ahir el doble de Manolo Santana s'encarregà, a la segona jornada, de donar el toc definitiu a Nova Zelanda, que haurà de conformar-se un any més amb jugar a la ´Segona Divisió´ del tennis mundial.

Espanya s'ha caracteritzat en els darrers temps per no comptar amb una parella de dobles sòlida, que li ofereixi garanties en una competició com la Copa Davis. Tanmateix, ahir, Alonso, que fins ara havia caigut derrotat en els dos partits de dobles d'aquesta competició que havia disputat, i Balcells, que hi debutava, aconseguiren imposar-se a una parella que comptava els seus partits a la Copa Davis per victòries: sis de sis.

El capità de l'equip espanyol de Copa Davis, Manuel Santana, es mostrà satisfet després de la victòria en el partit de dobles que assegurà la permanència d'Espanya en el Grup Mundial i destacà, per sobre de tots els seus jugadors, la figura de Félix Mantilla, el qual, malgrat la seva lesió a l'esquena, va assolir el primer punt de l'eliminatòria davant el combinat de Nova Zelanda.