Espanya, a un pas de la permanència a la Copa Davis

Mantilla i Clavet guanyen els dos primers partits de l'eliminatòria

TW
0

Espanya es troba a només una passa d'aconseguir la seva permanència al Grup Mundial de Copa Davis després de les victòries aconseguides per Félix Mantilla i Francisco «Pato» Clavet a la primera jornada de l'eliminatòria davant Nova Zelanda. Mantilla no va poder tenir millor debut amb l'equip espanyol de Copa Davis, ja que va aconseguir l'important primer punt de l'eliminatòria. De tota manera, ho va tenir difícil i va patir fins al darrer punt per derrotar Mark Nielsen. El marcador final va ser de 6-2, 3-6, 4-6, 7-6 (7/2) i 6-3, en tres hores i 28 minuts de joc.

Mantilla va tenir molts de problemes a la seva esquena, que el varen obligar a rebre assistència mèdica, i va estar a punt de fer-lo abandonar, però, finalment, va poder resistir i va guanyar Nielsen, número 271 del món. L'altre espanyol, Pato Clavet, va tenir menys problemes per guanyar el seu partit davant el número 1 neozelandès, Brett Steven (número 197 del món).

El tennista d'Aranjuez va donar el segon punt a Espanya després d'aconseguir la victòria per un contundent 6-2, 6-4 i 6-4. El madrileny, amb un tennis seriós i segur, no va donar cap opció a Steven, i va deixar clara la superioritat del tennis espanyol sobre el de Nova Zelanda. Amb aquesta victòria, a l'equip espanyol només li queda un punt per assegurar-se la permanència en l'elit del tennis mundial.

Altres eliminatòries

A altres eliminatòries de la Copa Davis, cal destacar la gran sorpresa que va donar el tennista australià Wayne Arthurs en guanyar el rus Yevgueni Kafelnikov per 6-2, 6-7 (4/7), 6-2 i 6-0 a l'enfrontament que Austràlia i Rússia tenen a les semifinals del torneig, i que s'està disputant a Brisbane sobre la superfície d'herba.