TW
0

La catorzena etapa de la Vuelta 99 resultà un penós espectacle, a causa del comportament de la totalitat dels ciclistes que, com a conseqüència de la pluja caiguda poc abans d'iniciar-se l'etapa, consideraren que el circuit era molt perillós i, després d'ameneçar de no sortir, ho feren i compliren l'expedient a ritme de cicloturistes. Un comportament vergonyós dels profesionals de la bicicleta que, una vegada més, deixaren clar que no estan units, ja que del contrari no haurien sortit i si sortien haurien d'haver-ho fet amb totes les conseqüències.

Fou tot un simulacre d'etapa del qual resultà beneficiat l'italià Fabio Roscioli, de l'equip Costa Almería, que beneficia el seu palmarès professional i dóna al conjunt italoespanyol el seu primer triomf en la present edició de la Vuelta en la qual s'està mostrant bastant combatiu. La general, clar està, després del vergonyós espectacle, no canvia i continua amb l'alemany Jan Ullrich al capdavant, seguit dels espanyols Igor González de Galdeano a 49 segons i Roberto Heras a 2:35 minuts. Després vénen Jiménez a 3:35 i el rus Tonkov a 3:45 minuts.

Un comportament totalment incomprensible per part dels corredors, davant un públic que fou tot el contrari, ja que mentre durà el «simulacre» donà tota una lliçó de civisme davant la presa de pèl dels corredors.

Una jornada que, després de l'amenaça de plantar-se dels ciclistes, va quedar retallada a 135 quilòmetres, repartits en deu voltes a un circuit en el qual s'havia suprimit el pas pel castell de Montjuïc.

Reunions a tres bandes "corredors, organitzadors i equips" que no solucionàren res i es decidí sortir amb l'anunciada retallada. El que no esparaven els responsables de la cursa i tampoc dels equips és que els ciclistes anirien a fer causa comuna i disputar l'etapa com si d'una marxa neutralitzada es tractàs.

A la recta final, Roscioli va fer valer la seva experiència i aconseguí un triomf important, segons comentà, ja que digué que en poc temps ningú no s'enrecordaria del succeït i en el palmarès figuraria aquella victòria.

Jornada vergonyosa pel comportament dels corredors, com resumí Francesco Moser, president de l'Associació de Ciclistes Professionals.