El corredor cadet David Muntaner aconsegueix la medalla d'or a València

Gran reacció del corredor illenc en les dues darreres voltes

TW
0

Gran èxit del ciclisme balear en els campionats d'Espanya de pista, categoria cadet, que es disputen en el velòdrom valencià Lluís Puig. David Muntaner (Portes Riutort) conquistà la medalla d'or en la modalidat de persecució individual.

El cadet mallorquí derrotà en la final el murcià Àlvaro Noguera, malgrat una sortida dolenta. Muntaner aconseguí reaccionar i superar el seu adversari en les dues darreres voltes, i guanyà amb un registre de 2.24'874 minuts. Noguera entrà amb un temps de 2.25'414 minuts.

El ciclista d'Establiments va ser seleccionat a darrera hora, després de progressar en les curses disputades a Son Moix, amb motiu de la III Challenge Ciutat de Palma.

David Muntaner conquistà a Santa Maria enguany el títol balear de carretera, en superar Miquel Caldentey i Biel Tomàs, i ha corregut en diferentes proves a la Península.

Miquel Caldentey (Saunier Duval) quedà setè en els 500 metres amb sortida parada, amb un crono de 36'784 segons. El campió, el català Adrià Sabater, que també s'imposà en la velocitat, marcà un temps de 36'124 segons, i superà l'andalús David Sánchez (36'148) i el valencià Rubés Canet (36'189).

El ciclista de Santa Maria quedà sisè en la cursa de puntuació, a una volta del guanyador, l'andalús Alberto Méndez, que superà en el darrer esprint el murcià Àlvaro Noguera. Tercer va ser el basc Àngel Etxedona. Tomeu Cardell (Portes Riutort), que encara és cadet de primer any, ocupà la plaça número 7.

Biel Tomàs (Saunier Duval) i Rafa Martínez (Costa de Calvià) no aconseguiren la classificació per disputar una final.
El corredor porrerenc Joan Llaneras conquistà a Cali (Colòmbia), en la Copa del Món, la medalla de bronze en l'especialitat de persecució olímpica. El ciclista illenc formà equip amb Isaac Gálvez, Santos González i José Jarque. Només Austràlia i Dinamarca varen superar el quartet espanyol.

Falta encara per disputar la prova de puntuació, l'especialitat de Joan Llaneras.