El Bribón, amb el rei Joan Carles de patró, l'Azur de Puig i el
Zurich varen ser els vencedors de la regata llarga, prova que
malgrat la seva duresa va puntuar igual que un sobrevent-sotavent.
Poc després de passada la mitjanit del dimecres al dijous ja sonava
el primer senyal d'arribada d'aquesta tercera jornada, una prova
que discorregué més ràpida de l'esperat pels participants. La
regata llarga serví per capgirar totalment les classificacions,
sobretot per culpa de les conegudes encalmades, fet que beneficià
els vaixells més grans.
Al contrari del que s'esperava segons l'informe meteorològic, el
vent es mantingué constant durant part del recorregut sense
sobrepassar en cap moment els 14 nusos d'intensitat. El tram que
dugué la flota des de l'illa Dragonera fins Cabrera fou el més
espectacular de les 110 milles de recorregut, en què els 123
vaixells navegaren en rumb de popa i en què se succeïren nombrosos
canvis en els llocs de la flota.
Així, amb aquestes condicions de vent especialment favorables
per als més grans, el Bribón i l'Azur de Puig aprofitaren al màxim
aquesta situació col·locant-se primer i segon respectivament,
seguits molt a prop del Zurich; encara que el més ràpid en temps
real fou el Highland Fling, que invertí 10 hores i 51 minuts a
completar les 110 milles del recorregut, cosa que li ha servit per
enfilar-se a la primera posició de la classificació general, seguit
pel Bribón i pel Zurich. En el Grup B, la victòria fou per a
l'italià Drake, seguit del Trasmediterránea.
La prova estrenà una nova línea d'arribada, ja que finalitzà a
cap Blanc i no en el port de Palma com en edicions anterios.
Aquesta mesura fou adoptada per la organització en resposta a les
demandes dels patrons, que sempre havien manifestat que les calmes
nocturnes a la badia de Palma distorsionaven els resultats.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.