TW
0

El mallorquí Dani Vidal va aconseguir ahir la classificació per a la final dels 1.500 metres lliures masculins dels Campionats d'Europa de natació, que, fins diumenge, es disputaran a Istanbul. Vidal va aconseguir passar a la final amb el millor vuitè temps, 15:31.31. El més ràpid a les semifinals de 1500 metres masculins va ser el nedador rus Alexei Filipets, amb 15:19.26 minuts, seguit de l'ucraïnès Igor Snitko, amb 15:19.94 i el romanès Drogos Coman, amb 15:21.26.

D'altra banda, l'espanyola María Peláez va batre el rècord d'Espanya dels 100 metres papallona, amb un temps d'1:01.12 a les sèries classificatòries. Pelàez, igual que Mireia García (amb el tretzè millor temps) es classificaren per les semifinals. En aquesta mateixa prova, l'holandesa Inge de Bruijin aconseguí el rècord d'Europa, amb un crono de 58'92 segons. El de Peláez és el quart rècord espanyol dels campionats, després dels establerts per l'equip femení a la prova de relleus de 4x200, Blanca Cerón als 50 metres papallona i Frederik Hviid als 400 metres lliures.

Una altra espanyola, d'origen rus, Nina Jhivanevskaia, també va classificar-se per a una final, la dels 100 metres esquena femenins dels Campionats d'Europa. Jhivanevskaia va aconseguir el millor temps a les sèries (1:02.24) i va confirmar que és una de les clares opcions espanyoles a medalla. L'espanyola va superar la francesa Roxanna Maracineanu (1:03.29), campiona dimarts passat als 200 espatla, i a l'alemanya Antje Buschchulte, campiona de la distància en els passats europeus de Sevilla.

Pel que respecta a la prova dels 800 metres lliures femenins, Hannah Stockbauer, d'Alemanya, es va emportar l'or amb un crono de 8:33.79. L'holandesa Kirsten Vlieghuis, amb 8:35.19, i l'altra alemanya, Jana Henke, amb 8:37.06, van ser plata i bronze respectivament.