Un aperitiu de la contra rellotge

El recorregut és bàsicament pla i amb un únic port de quarta categoria

TW
0

La devuitena etapa del Tour de França, que els corredors disputaran avui, parteix de la localitat Jonzac i arriba a Futuroscope, i amb un recorregut de 187 quilòmetres, suposarà una nova jornada de transició de cara a la decisiva contra rellotge que tindrà lloc demà dissabte. erà precisament en aquesta contra rellotge on hi haurà els principals moviments de la classificació general i es decidiran els llocs del pòdium.

Es tracta d'un recorregut pla, on els corredors podran intentar de nou llargues escapades cercant alguna victòria d'etapa. L'única dificultat muntanyosa és l'alt de Pamproux, de quarta categoria, situat al quilòmetre 131, amb una pujada d'1'3 quilòmetres i un desnivell mig del 4'2 per cent. La jornada, propensa que no es produeixin moviments importants, té moltes possibilitats de resoldre's novament a l'esprint en una arribada massiva, ja que, com ja hem assenyalat, el recorregut és totalment pla i només té un petit port de quarta categoria, el de Pamprou, situat al quilòmetre 131.

Aquesta jornada serà prèvia a la contra rellotge de Futuroscope, en què estarà en joc el segon lloc de Fernando Escartín, que té Alex Zulle com la principal amenaça per perdre aquesta privilegiada posició. El parc temàtic de Futuroscope ha acollit el Tour de França en set ocasions. La primera d'elles el 1986, amb victòria de Sarrapio i la darrera l'any 1994, amb triomf de Jan Svorada.