TW
0

La cursa que féu ahir Diluvi, cavall de la Quadra Cas Panare, fou excepcional. Fent honor al seu nom i menat per J.C. Rotger, Diluvi es desbordà sobre la terra de l'hipòdrom de Son Pardo i a més de guanyar el Ciutat de Palma per a poltres, assolia el rècord absolut dels tres anys, amb una impressionant marca d'1.17.1, i rebaixà en cinc centèsimes l'anterior millor temps en propietat de Brixon de France, que fa dos anys assolí 1.17.6. I ho va fer quan tocava, en una gran premi important i davant un Son Pardo que ahir presentà una bona entrada.

Aquesta prova, reservada a la vuitena cursa del programa d'ahir a Son Pardo, es presentava molt atractiva i espectacular, ja que hi estaven presents els millors poltres. No hi faltava ningú i abans del Gran Premi Nacional del pròxim 16 de maig, aquest Ciutat de Palma es presentava com una pedra de toc ben sòlida per conèixer les possibilitats de cadascun.

I finalment no va decebre. Diluvi no va tenir pietat i passa per damunt de tots el favorits, inclòs Dafnis GS i el seu menador, Joan Antoni Riera, que acabà segon amb 1.17.5 gens menyspreable. En tercera posició arribà Detroit Hanover (1.17.8), seguit per Dansa Darbos(1.18.6). Favorirs com Dance Kid SV i Debussy quedaren endarrerits davant la sopresa del nombrós públic que acudí a Son Pardo.

Però és que la jornada d'ahir de l'hipòdrom palmesà era especial. El Gran Premi Ciutat de Palma de Poltres, Nacionals i Internacionals, garantia espectacle i emoció. Totes les proves presentaven un gran cartell, els millors exemplars trepitjarien la terra amb els millors menadors a les seves regnes. Els internacionals entraren en escena amb vint minuts de retard, això augmentà la incertesa. Molts eren els favorits però només un se'n duria la victòria. Bivanito, de la Penya Cap Blanc, s'impossava amb un temps d'1.17.8, per davant de Scotty Lobell (1.18.1), Coolman (1.18.1) i GR Bella (1.18.3). Aquesta vuitena prova fou molt disputada i fins el darrer moment no es va saber el guanyador.