TW
0

Francesc Sureda Fullana, exporter del Reial Mallorca i del Reial Madrid, morí el passat dimecres a l'edat de 80 anys segons confirmà ahir un portaveu de la família.

Sureda, conegut com «Don Paco», a causa de la gran seguretat que demostrava sota els tres pals de la porteria, va ser porter titular del primer equip del Reial Mallorca durant un parell de temporades i participà directament a l'ascens del conjunt mallorquinista a Segona Divisió la temporada 1943-44, durant la qual fou el porter titular indiscutible.

Un parell d'anys després, Francesc Sureda fitxà pel Reial Madrid després de veure's relegat a la banqueta davant la presència a l'equip mallorquinista del mític Antonio Ramallets, llavors present al conjunt mallorquinista mentre realitzava el servei militar. El Reial Madrid s'havia fixat en la seva seguretat sota la porteria i així arribà al conjunt blanc procedent del Mallorca la temporada 1946-1947.

No va ser el millor any de Sureda, ja que no va gaudir de moltes oportunitats per poder demostrar la seva vàlua, i per una raó o l'altra es va veure relegat a la suplència. De fet, va passar una cosa curiosa, ja que tan sols va disputar un partit com a titular durant tota la temporada. Va ser el jugat a l'estadi de Nervión de Sevilla el dia 24 de novembre de 1946. Un partit també històric per altres raons, ja que aquell dia el Reial Madrid alineà fins a tres jugadors mallorquins: l'esmentat Francesc Sureda de Manacor, Guillermo Pont de Palma i Pablo Vidal de llucmajor.

Després d'un any molt dolent, fou traspassat a l'Albacete en què va jugar un parell d'anys.