La UOB considera «una discriminació inacceptable» la congelació salarial als treballadors públics de les Balears

TW
1

La Unió Obrera Balear (UOB) ha considerat aquest dilluns «una discriminació inacceptable» la congelació salarial del 2,9% als treballadors públics de les Illes, ja que «penalitza els 38.000 treballadors del Govern davant els del conjunt de l'Estat».

Així ho ha expressat el sindicat en un comunicat de premsa, en què ha explicat que aquesta decisió «castiga el personal d'IbSalut, d'Educació i dels Serveis Generals, de tot el sector públic instrumental de l'administració autonòmica i de l'ensenyament concertat».

Des del sindicat han censurat que la raó principal que han donat des del Govern per a la congelació del 2% hagi estat la crisi econòmica provocada pel coronavirus. «Abans de la declaració el dia 15 de març de l'estat d'alarma, ja es mostraven reticents a fer l'increment, d'altra banda, d'obligat compliment», han assenyalat.

D'altra banda, han denunciat que la portaveu de l'Executiu autonòmic, Pilar Costa, «justifiqui aquest incompliment fent un mal ús de la paraula 'solidaritat'». «En realitat l'acció és la confiscació d'uns doblers que no són seus, sinó dels treballadors públics del Govern», han afegit.

Així mateix, la UOB ha assegurat que la presidenta del Govern, Francina Armengol, «va ser la primera a congelar el 2% dels treballadors públics però ningú més la va seguir, ni tan sols els presidents autonòmics del seu partit». «La intransigència que demostra Armengol davant les 38.000 famílies dels treballadors públics del Govern es transforma en submissió davant el president i els ministres del Govern espanyol», han indicat.