TW
0

Els pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2020 destinen 17,53 milions d’euros a Formentera, dels quals 6,73 milions pertanyen a inversions provinents de les conselleries del Govern de les Illes Balears i de les empreses i entitats del sector públic de la CAIB. De la quantia global de més de 17 milions, la meitat correspon a l’aportació del Govern al Consell insular de Formentera, de 8,77 milions, a través dels pressuposts autonòmics.

El Govern ha presentat aquest dimecres els nous comptes autonòmics -actualment en fase de tramitació parlamentària- al Consell de Formentera. Una reunió encapçalada per la presidenta del Consell, Alejandra Ferrer, i la consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors del Govern, Rosario Sánchez, en la que també han participat el director general de Pressuposts del Govern, Joan Ignasi Morey, la vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge, Majors, Comerç i Emprenedoria del Consell de Formentera, Ana Juan, el vicepresident tercer i conseller de Benestar Social, Gerència i Transparència del Consell de Formentera, Rafael Ramírez, i el conseller insular d’Economia, Hisenda i Serveis Generals, Bartomeu Escandell.

Dels 17,53 milions destinats a Formentera de la despesa territorialitzada dels pressuposts autonòmics per a 2020, les inversions sumen 6,73 milions, dels quals prop d’1 milió prové del sector públic administratiu (Administració general de la CAIB, Servei de Salut i ATIB) i els altres 5,7 milions a les empreses del sector públic instrumental de la CAIB.

En matèria d’inversions, destaca l’apartat dels pressuposts autonòmics destinat a les infraestructures educatives, al qual es preveu la finalització de la construcció del nou CEIP Sant Ferran. Així mateix, els comptes autonòmics reserven la partida per a continuar amb la construcció de la nova residència per a persones majors de Formentera (18 places).

Pel que fa a l’àmbit sanitari, a l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera es posarà en marxa en 2020 el servei d’hemodinàmica, les obres del qual es troben a punt de finalitzar. En mobilitat, de la seva banda, es preveu la incorporació de la tecnologia dels nous autobusos necessària per a la integració tarifària del transport per carretera de totes les illes.

Les inversions en matèria mediambiental inclouen les actuacions de manteniment i explotació de la depuradora de Formentera i les obres de remodelació de la tercera línia de producció de la dessaladora, un projecte finançat amb l’Impost de Turisme Sostenible, així com les actuacions de la xarxa de sanitat forestal (lluita contra la processionària, control de possible afectació de plagues i actuacions de prevenció).

Els pressuposts autonòmics també preveuen partides per a la millora de l’eficiència energètica, com les subvencions per inversions en autoconsum i energies renovables per a administracions públiques, i per a la creació del centre Bit Pitiüses, i de suport al comerç, com les inversions per a la millora dels mercats municipals.

A l’àmbit de l’agricultura i la pesca, també inclouen partides per a la millora de la dessalació de la bassa de regadiu de Formentera, per a actuacions de manteniment de les basses de reg, la vigilància de les reserves marines i per a projectes estratègics de dinamització del sector agroalimentari.

Pel que fa a la cultura i el patrimoni, d’altra banda, els pressuposts preveuen inversions per a dur a terme el pla d’activitats de la Fundació Museu i Centre Cultural Formentera.