TW
0

El ple del Consell de Mallorca ha aprovat aquest dilluns amb 28 vots a favor (PSIB, MÉS per Mallorca, PP i El PI) i dues abstencions de Cs el Pla d'Equipaments Comercials (PECMa) per a «fomentar el comerç de proximitat, millorar la mobilitat de l'illa i donar-li rellevància al paisatge urbà».

Segons han informat, en termes més concrets, l'objectiu és establir un model territorial comercial a l'illa, «centrat en la protecció del medi ambient, l'ordenació del territori i la protecció dels consumidors».

A més, s'ha destacat que un altre dels eixos rellevants és el reforç del comerç en zones com Inca i Manacor, «per a evitar que es produeixi una centralització en l'àmbit comercial a Palma». La consellera de Territori i Infraestructures del Consell , Mercedes Garrido, ha volgut agrair −el treball i la dedicació» en la redacció del document «per part de tots els partits» i, així mateix, «la vigilància i generositat d'Afedeco, Pimeco, Pimem, UGT i CCOO per a fer possible el gran consens».

El PECMa entrarà en vigor l'endemà a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes (BOIB) i contempla una zonificació de l'Illa per a poder ordenar el sòl comercial es distribueix en cinc nivells.

En primer lloc, l'1 inclou la zona de més activitat, Palma, «on es concentra una part significativa de la població i serveis», i es considera que els equipaments comercials no han de tenir una superfície major de 40.000 metres quadrats (m²).

En relació al nivell 2, s'inclouen les poblacions com Inca i Manacor «amb gran rellevància territorial» i s'estableix un límit d'equipament de 13.000 m².

Pel que respecta al nivell 3, «inclou àmbits de rellevància territorial que assumeixen un paper significatiu» i s'estableix un límit de 4.000 m² i, així mateix, en els nivells 4 i 5, els límits són de 1.500 m² i 700 m², respectivament. A més, s'ha aprovat que els equipaments comercials podran disposar d'una superfície complementària per a cinemes, restauració i serveis.

En els centres comercials grans (més de 1.500 m²), per part seva, la superfície complementària no ha de superar en més d'un 15 per cent la superfície comercial total. En els de mesura mitjana, de 701 a 1.499 m², la superfície complementària no ha de superar en més d'un 25 per cent la superfície comercial total i, finalment, els de mesura petita, de 401 a 700 m², no ho ha de superar en més d'un 50 per cent.