TW
0

La Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme arrencarà en els pròxims dies la segona fase de la campanya informativa sobre l'impost de turisme sostenible, en la qual es lliuraran tríptics editats en cinc idiomes als turistes que visitin les Balears.

La campanya té com a objectiu informar a turistes, potencials visitants i residents sobre l'impost i la destinació de la recaptació obtenguda. S'impulsa al començament de la temporada coordinadament entre la Conselleria i la Direcció general de Comunicació del Govern.

La primera fase es va desenvolupar a l'abril de forma local, amb el lema 'Turisme sostenible. Compensa'. Va consistir en publicacions a pàgina completa en la premsa de proximitat de les diferents illes. L'objectiu era donar a conèixer els principals projectes realitzats amb la recaptació de l'impost. Això inclou a la premsa dirigida als residents estrangers en els seus idiomes principals -anglès i alemany-.

En la segona fase d'aquesta campanya, anunciada per la consellera Bel Busquets durant la passada edició de la Fira Internacional del Turisme ITB de Berlín, els visitants rebran informació mitjançant tríptics informatius amb el títol 'Descobreix el valor de ser sostenibles', diferenciats per illes, que s'editaran en castellà, català, anglès, alemany i italià.

Els tríptics donen a conèixer la finalitat de l'impost i mostren en un mapa els principals projectes finançats amb la recaptació de les campanyes de 2016 i 2017, diferenciats per àmbits d'actuació: medi ambient, cicle de l'aigua, formació i ocupació , turisme sostenible, patrimoni històric i innovació.

Els tríptics estaran disponibles a Internet i es proporcionarà una còpia als establiments hotelers perquè puguin lliurar-la si els clients sol·liciten informació sobre aquest tema. Aquesta fase de la campanya també comprèn la publicació, durant les pròximes setmanes, de publicitat en les seccions d'economia i viatges d'alguns dels principals mitjans digitals d'arreu de l'Estat espanyol, que enllaçaran a un vídeo en el qual es convida a l'espectador a «gaudir d'unes vacances més sostenibles».

El web on s'allotjarà el vídeo també inclourà els tríptics i un mapa amb els principals projectes finançats amb la recaptació procedent de l'impost. L'acció internacional inclou, a més, tres breus reportatges en vídeo, protagonitzats per residents estrangers, per informar el públic britànic, italià i alemany sobre l'impost i els projectes derivats. Aquests reportatges es difondran a través de les xarxes socials amb la col·laboració de les agències de l'Agència de Turisme de Balears (ATB) a Itàlia, Alemanya i el Regne Unit.

La campanya tendrà una tercera fase que consistirà a senyalitzar els projectes finançats perquè els ciutadans i els visitants puguin veure 'in situ' a què s'han destinat els recursos generats i com s'han aprofitat. L'impost de turisme sostenible s'aplica a totes les estades en allotjaments turístics de les Balears o en els creuers que fan escala.