Europa Press

TW
0

Els pensionistes de les Balears es veuen obligats a destinar, amb una pensió mitjana de 853,15 euros, el 82,36 per cent d'aquesta a la quota hipotecària o el 115,45 per cent al pagament del lloguer, segons un estudi de pisos.com.

Segons aquest estudi, les diferències entre autonomies poden oscil·lar fins a 59,19 punts en funció de la regió en la qual resideixi el pensionista. De fet, el 99 per cent que els de les Balears han de destinar a l'habitatge és un nombre molt més elevat que el registrat a nivell estatal, on la mitjana és del 67,28 per cent.

En concret, la mitjana estatal situa la pensió mensual en 922,17 euros -quan a les Balears és de 853,15 euros- i, a més, el que es paga a la resta de l'Estat espanyol per una hipoteca o un lloguer mensual és bastant més baix que el que han d'abonar els pensionistes a les Illes, amb 535,87 euros d'hipoteca i 705 euros de salari a l'Estat, front als 702,68 i 985 euros a l'arxipèlag.