Els touroperadors assenyalen un increment del 15% de les places a les Balears

Aquestes són les estimacions que es manegen en els diversos contactes que s'estan mantenint a l'estand de les Illes en el marc de la Fira Internacional de Turisme

Bauzá i Delgado conversen amb empresaris del món turístic a Fitur. | Ruiz Collado

TW
2

Alguns 'touroperadors' poden incrementar les seves places amb destinació a les Balears en més de dos dígits percentuals, sobre un 10 i un 15%, per a la temporada turística de 2012, sobretot en el cas dels mercats britànic, rus i alemany.

D'altra banda, el sector turístic calcula un increment de turistes amb destinació a les Balears entre un 8 i un 10% durant l'any passat. Aquestes són algunes de les estimacions que es manegen en els diversos contactes que s'estan mantenint en l'estand de les Balears en el marc de la Fira Internacional de Turisme (Fitur).

Sobre aquestes estimacions, el director general de Promoció Turística del Govern, Jaime Martínez, s'ha mostrat cautelós, ja que encara s'està a inici d'any i les xifres que puguin manejar-se per part del sector tenen encara caràcter provisional.

No obstant això i en línia del que manifesta aquest dimecres el conseller de Turisme i Esports, Carlos Delgado, i el president del Govern, José Ramón Bauzá, s'espera un augment del turisme internacional a l'arxipèlag per a 2012.

"La temporada serà bona", ha relatat Martínez, per incidir que també s'espera que millori lleugerament la rendibilitat dels establiments turístics. Així mateix, ha insistit en la dificultat de donar en aquests moments una xifra estimada d'augment de turistes.

En el cas del mercat nacional, el director general del Govern ha dit que també és complicat donar una estimació pel pes de les reserves d'última hora en aquest tipus de visitants, si bé confia que hi pugui haver un lleuger increment respecte a 2011.

Sobre Rússia, Martínez ha detallat que en la jornada d'aquest dimecres va quedar patent el compromís de l'Executiu autonòmic per aquest mercat i que la intenció del Govern és ser present en la MITT de Moscou que se celebra el març.

Respecte a l'encontre que van mantenir Bauzá i Prim amb el touroperador Natilie Tours, el director general ha explicat que el majorista de viatges va traslladar la conveniència d'establir una estratègia comuna amb la comunitat i es va parlar de les possibilitats d'un pla de màrqueting conjunt.

Promoció

Per la seva part, la gerent de la Federació Hotelera de Mallorca, Inma de Benito, ha avançat que fins a febrer no es coneixerà de forma més concreta la previsió d'augment de turistes, encara que ha remarcat que els problemes geopolítics dels països del Nord d'Africa continuen beneficiant les Balears.

En el cas del Regne Unit, ha comentat que la preocupació per la crisi financera fa que s'alenteixin els ritmes de contractació i que al mercat domèstic s'han succeït uns anys amb baixades d'afluència i es creu que pot continuar aquesta tònica el 2012.

D'altra banda, la gerent de la Federació ha subratllat la importància de tenir presència en els denominats mercats emergents i, en conseqüència, desplegar promoció en els esmentats països.

Mentre, el vicepresident de l'Associació Hotelera de Palma ciutat, Javier Vich, ha detallat que l'ocupació per a gener se situarà sobre el 30% de places disponibles (a prop d'un 5% menys) i que per a febrer s'estima sobre el 40%, incidint que al sector urbà tenen molta influència les reserves d'última hora.