Balears se situa com la quarta comunitat espanyola amb més atur entre els joves, empatada amb Castella-la Manxa i per darrere de les Canàries, Andalusia i Extremadura, encara que les pitjors dades es donen a Ceuta i Melilla.
La ciutat autònoma de Ceuta té la major taxa d'atur juvenil de tota la Unió Europea, amb el 60,2%, segons l'estudi.
L'any 2010 la taxa d'atur juvenil va assolir una mitjana del 20,9% a la UE, un punt percentual per sobre de la xifra corresponent a 2009.
A l'Estat, la mitjana de 2010 s'ha situat en un 41,6%, amb notables disparitats regionals i entre les deu regions europees amb el major nivell d'atur juvenil hi figuren sis espanyoles: Ceuta, Melilla, Canàries, Andalusia, Extremadura i Castella-la Manxa.
La ciutat autònoma de Ceuta, amb una població censada d'uns 80.000 habitants, té el major problema de desocupació entre joves de tota la Unió Europea.
Amb una xifra del 60,2% el 2010, Ceuta gairebé triplica la mitjana de la Unió Europea, mentre que la Ciutat Autònoma de Melilla figura a continuació amb un 53,7% i les Canàries registren un 51,7%.
Andalusia frega el 50%, mentre que Extremadura assoleix un 45,9%; Castella-la Manxa i les Balears comparteixen un 43% i el País Valencià supera lleument la mitjana espanyola amb un 42%.
Tres comunitats -Catalunya, La Rioja i Múrcia- compten amb una taxa d'atur juvenil un poc per sobre del 39%.
Astúries i Madrid se situen en un 37,3%, mentre que les xifres baixen un 30,3% al País Basc i Navarra, les úniques comunitats que van aconseguir reduir el seu nivell de desocupació juvenil el 2010.
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
poner algo mejor que no podemos estudiar bien
A les zones ètnicament castellanes no necessiten fer feina perquè els mantenim graciosament; a les zones basques estan acostumats a haver-s'ho de fer i a ser productius, i no els roba ningú; a les zones catalanes (parl en termes de base ètnica, no polítics), com sempre, patim les conseqüències de no poder invertir en mesures de desenvolupament.
Els castellanistes com en Matas, n'Antich i en Bauzá mos han convertit en TERCER MÓN.
Això és el "efecto Bauzá".
Que en Bauzá i Cia. es preocupin d'això i no de la llengua!