Brussel·les avala el corredor mediterrani
És un dels eixos assenyalats per la Comissió Europea per destinar-hi fons comunitaris almenys fins a 2020. Suposa trencar per primera vegada l’Espanya radial
Varcárcel, Fabra, Mas i Bauzá, el 21 de setembre passat a Brussel·les. | CARM
S'ha acabat l'Espanya radial. El corredor de la mediterrània ha estat un dels eixos assenyalats per la Comissió Europea per a la futura xarxa europea de transports, un projecte que es perllongarà fins l'any 2030 i al qual es destinaran fons europeus almenys fins a 2020. D'aquesta manera s'esmena l'esquema històric de l'Estat espanyol. El traçat arribarà fins a Algesires, encara que no pel litoral andalús, sinó a través d'una ruta interior que uneix Algesires mateix i Madrid, passant per Sevilla.
El corredor permet la connexió del sud amb el centre i el nord a través de les ciutats de Girona, Barcelona, Tarragona, Castelló, València, Alacant, Múrcia, Cartagena i Almeria, i enllaça amb Granada i Antequera per arribar a Sevilla i Algesires. La xarxa inclou la connexió ferroviària des de Sevilla fins a Cadis i Huelva, i continua fins a la frontera portuguesa; en el cas dels ports, aborda la intermodalitat a les diferents instal·lacions portuàries de la costa mediterrània i andalusa. Així mateix, preveu el desenvolupament del corredor fluvial pel Guadalquivir fins al port de Sevilla. A més d'aquesta connexió amb els ports, s'assegura la intermodalitat del corredor, ja que connecta els grans centres de producció de Seat (Martorell) i de Ford (Almussafes) i també es crearan terminals ubicades en els nodes logístics.
L'Executiu comunitari ha dissenyat una llista de deu infraestructures transfrontereres que inclou aquest corredor, però també altres traçats. En el cas d'Espanya, seria l'Atlàntic (des de Portugal a França, passant per Valladolid) i el corredor central, que conté només l'eix Algesires-Madrid-Saragossa. L'anomenat Eix 16, que havia de comunicar Europa amb Espanya a través dels Pirineus aragonesos, queda descartat.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.