El director d'Espanya i Portugal d'Air Berlín, Álvaro Middelmann, ha denunciat avui que les subvencions públiques concedides a la companyia de baix cost Ryanair serveixen per "finançar amb doblers públics les vacances dels espanyols" i, a més, s'elimina la competència a molts aeroports.
En roda de premsa per presentar la campanya de novetats de la campanya d'hivern, el directiu d'Air Berlín ha estat molt crític amb les subvencions que concedeixen les diferents administracions a Espanya i a d'altres països a Ryanair i ha al·legat que és una companyia que "fa xantatge perquè sols vola si rep doblers".
Middelmann ha censurat que les subvencions que rep la companyia irlandesa serveixen perquè almenys un cinquanta per cent dels passatgers siguin locals, de manera que "s'estan usant doblers públics per finançar les vacances dels espanyols".
Ryanair ha passat de tenir 688.000 passatgers el 2010 a l'aeroport de San Pablo de Sevilla a 1,6 milions en els nou primers mesos de 2011, amb la qual cosa s'ha convertit en la primera per nombre de viatgers de les aerolínies que operen en aquest recinte i pràcticament ha estat l'única companyia que ha guanyat passatgers en l'últim any.
Segons el directiu de l'aerolínia alemanya, aquest tipus de política condueix que alguns aeròdroms, com el de Jerez de la Frontera, es quedin pràcticament sense vols d'altres companyies diferents a Ryanair perquè aquests ajuts estan eliminant la competència.
Incentius compartits
S'ha mostrat contrari a les subvencions i ha apostat per incentius compartits entre les administracions i les aerolínies mitjançant la promoció de les destinacions amb campanyes de mercadotècnia i en aquest sentit ha indicat que treballen amb l'organisme públic Turisme Sevilla, però no ho fan "lamentablement" amb la Conselleria de Turisme de la Junta d'Andalusia, que els ha tractat "amb bastant despit".
Ha reclamat al Govern espanyol una major defensa del sector de transport aeri i ha advertit que s'està donant amb "finalitats electoralistes" competència amb doblers públics entre aeroports per atreure les companyies, quan el millor és que hi hagi una concentració de l'oferta, ha defensat.
Així mateix, ha aprofitat per criticar les decisions d'algunes administracions de recolzar amb fons públics dissenys d'aeroports firmats per arquitectes de renom, que "no aporten ni un passatger més" i suposen molts costos no solament en inversió sinó també en manteniment.
Com exemple ha citat l'aeroport de Màlaga, que té molts metres quadrats "per refredar i escalfar", i això eleva les despeses de manteniment.
Competitivitat
Aquest tipus d'infraestructures resten competitivitat, segons Álvaro Middelmann, qui ha advocat perquè les administracions públiques deixin de finançar inversions que no tenen cap sentit i ha afegit que si algunes ciutats, com Còrdova o Granada, volen tenir un aeroport "que el paguin" no amb fons públics sinó recorrent a la iniciativa privada.
Segons les dades d'Aena facilitades per Air Berlín, aquesta aerolínia ha perdut a l'aeroport de Sevilla en els nou primers mesos de 2011 més de 37.000 passatgers respecte al mateix període de 2010 fins a comptabilitzar-ne gairebé 138.000.
La companyia mantindrà aquest hivern les seves rutes des de Sevilla amb connexions via Palma a cinc destinacions europees, a quatre ciutats espanyoles i a setze destinacions alemanyes.
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Per una vegada diu alguna cosa raonable i amb sentit comú. Prou doblers públics per a les aerolínies i obres megalòmenes insostenibles! Llàstima que perdi tota credibilitat per les seves absurdes posicions en altres temes.
Mittelmann: Mig home
Que dónin els mateixos serveis i al mateix preu que ho fa Ryannair i llavors podrà demanar les mateixes subvencións.
En Middelmann no diu que els seus vols a la península els fa amb les sigles de Nicki (HG) per rebre subvencions de l'Estat espanyol perquè Air Berlin ja fa molts anys que hi opera
Ja ho heu borrat una vegada. En "Madelman" aquest pareix un dels que manaven a Dachau, No passeu pena vos posarà publicitat igual, això si en castellano