TW
0

El Tresor Públic va adjudicar ahir 2.941 milions d'euros en lletres de tres i sis mesos i, per segona setmana consecutiva, va aconseguir pagar menys per l'emissió gràcies al suport del Banc Central Europeu (BCE), que va tornar a adquirir deute sobirà europeu. El BCE ja en va comprar la setmana passada, especialment bons italians i espanyols, per frenar els atacs especulatius i evitar un contagi en aquests països de la crisi d'endeutament de la zona de l'euro.

Això va permetre al Tresor col·locar, dels dies 15 a 21, prop de 5.700 milions d'euros en lletres de 12 i 18 mesos i amb un interès més baix. Segons les dades facilitades pel Banc d'Espanya, es varen adjudicar 805 milions en lletres de tres mesos amb un interès de l'1,388% -per sota de l'1,95% de la subhasta anterior- i 2.135 milions en lletres de sis mesos al 2,219%, inferior al 2,65% precedent.

D'acord amb les dades exposades, la demanda de les entitats ha fregat aquesta vegada els 13.900 milions d'euros -6.133 per a les lletres de tres mesos i 7.692 milions per a les de sis-, amb la qual cosa la proporció de cobertura -relació entre demanda i import adjudicat- ha superat de nou les expectatives de l'organisme públic.
En la passada licitació de lletres, que va tenir lloc per juliol, el Tresor va adjudicar 2.885 milions d'euros amb un interès de l'1,95% per a les lletres de tres mesos i del 2,65% per a les de sis.