Els mercats europeus agafen aire i pugen un 3%
Les borses acaben a l'alça després d'onze jornades consecutives de baixades. L'Íbex tanca amb un augment del 3,56%, la major pujada des del mes de gener passat
Els mercats agafen aire. Les borses europees van tancar ahir amb guanys mitjans superiors al 3%, empesos per les alces registrades a l'obertura de Wall Street, i varen interrompre onze jornades de caigudes. Milà guanyà un 4,1%, Frankfurt pujà un 3,28%, Madrid avançà un 3,56%, Londres guanyà un 3,11% i París ho va fer un 2,89%.
En aquest sentit, la borsa espanyola aconseguí la major pujada des del mes de gener passat, després d'encadenar nou sessions consecutives de pèrdues. Així, el principal índex de la borsa espanyola, l'Íbex 35, pujà 283,40 punts, el 3,56%, el major increment des del 12 de gener de 2011, fins als 8.249,40 punts. Les pèrdues acumulades enguany es retallen fins al 16,33%.
Tots els grans valors del mercat espanyol varen pujar: Iberdrola, el 4,44%; BBVA, el 4,06%; Banco Santander, el 3,2%; Repsol, el 3,19%, i Telefónica, el 3%.
El major increment de l'Íbex va correspondre a Ferrovial, el 5,9%, seguida d'Indra, amb una alça del 5,75%, atès que Sacyr avançà el 5,56%; Borses i Mercats Espanyols, el 5,36%; Abengoa, el 5,19%, i ACS, el 5,03%.
Pel que fa a la prima de risc espanyola, que reflecteix el sobrecost del deute públic espanyol respecte de l'alemany, ahir va caure fins als 268,81 punts bàsics, el nivell més baix des del passat 7 de juliol, a causa de la correcció dels bons alemanys.
També a Illes Balears
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- El Col·legi Pedro Poveda celebra la vintena edició del seu Certamen Literari
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.