TW
0

UGT Balears constatà que el mercat laboral a les Balears continua sense remuntar de la crisi econòmica, una situació "preocupant" que es mantindrà almenys durant els pròxims tres anys. Segons pronosticà el sindicat, les perspectives de recuperació del mercat de treball apunten que no es generarà ocupació fins al 2014. Aquesta és una de les conclusions que subratllà ahir el secretari d'acció sindical, Manuel Pelarda, durant la presentació de l'Informe de conjuntura laboral de les Balears del primer semestre de l'any. Així mateix, l'estudi posa que manifest que en els primers sis mesos s'ha registrat una caiguda de l'atur de l'1,27%, motivada per dos factors "determinants": la partida d'immigrants als països d'origen i la tornada a les aules dels més joves.

Estrangers

En concret, el descens de la desocupació en els treballadors d'origen comunitari va ser de -3% i de -5,75% en els d'origen no comunitari, mentre que els estatals mantenen un resultat similar al semestre anterior. Per sectors, "des d'abril els únics que han tingut un bon comportament són el de la restauració i el d'allotjament. Tots els altres han experimentat una caiguda esgarrifosa", precisà Pelarda, qui advertí que això aindica que "hi haurà una remuntada" de l'atur en acabar la temporada.

Aquestes dades demostren, segons el sindicat, que la reducció de la desocupació no és causada per la creació de llocs de feina, ja que existeixen factors externs que, al seu torn, duen a una nova baixada de la Seguretat Social, que va ser de l'1,09% (4.363 afiliats menys) en els sis primers mesos respecte del mateix període de l'any anterior.

Pel secretari general d'UGT, Lorenzo Bravo, les dades posen de manifest que "estam davant una economia cada vegada més estacional, amb ocupació precària i poc estable". A més, mostrà preocupació perquè el sector turístic "enguany estigui fent caixa", gràcies a l'increment d'arribada de turistes i "s'hagi oblidat de fer els deures per poder ser competitius en un futur pròxim".

Crida a Bauzá

Davant aquest panorama, el líder sindical demanà al president Bauzá que "deixi de rebre gent" al Consolat de Mar i es posi a treballar "com abans millor" per combatre la crisi.