TW
1

El president d'Iberia, Antonio Vázquez, es referí ahir als preus dels bitllets "infinitament més baixos que fa uns anys", la qual cosa, segons el seu parer, és un "drama" per a les companyies que operin en xarxa en el curt i mitjà radi. Així ho exposà durant la seva intervenció davant de la Comissió d'Indústria, Turisme i Comerç en el Congrés dels Diputats.

Vázquez es referí així als preus dels bitllets per viatjar entre la Península i Balears, després que el diputat del PP per Balears, l'eivissenc Enrique Fajarnés, li preguntàs sobre els retards, les freqüències i la qualitat. Tanmateix, segons explicà Fajarnés després de la comissió, el president d'Iberia al·ludí a les "dificultats" de la companyia a l'hora de baixar preus a causa de les "elevades" taxes a les quals han de fer front les companyies. En aquest sentit, Vázquez es va referir a l'augment "notable" de les taxes aèries, que després de la rebaixa del 7,5% en les de navegació, i l'augment de les taxes aeroportuàries -amb una pujada del 17% a Barajas i de l'11,4% a El Prat-, donen un increment mitjà de les taxes del 8,8% per a Iberia enguany.

"És cert que a Espanya les taxes de Navegació eren les més cares d'Europa i s'han reduït un 7,5%, però continuen sent de les més cares, les terceres més altes segons Eurocontrol", afegí. Per Vázquez, hi ha d'haver "un equilibri", que correspon al gestor aeroportuari, entre mantenir el màxim volum de vendes i l'eficiència, per la qual cosa un creixement "desorbitat" de les taxes afectarà la competitivitat d'aerolínies i aeroports.

Model

Sobre el nou model d'AENA, expressà la seva preocupació perquè mantingui el concepte de xarxa, que en altres països no hi és, ja que encara que 47 aeroports "són una barbaritat" i no han de ser les aerolínies les que financin amb les taxes aeroportuàries aquells que "no són rendibles". Va assegurar que per a Iberia el nou model ha de propiciar que funcionin "de manera formidable i al menor cost possible".