El banc Mare Nostrum impulsarà l'obra social

L'entitat, en la qual es troba integrada Sa Nostra, du a terme a Mallorca la seva primera trobada coorporativa amb 300 directius

D'esquerra a dreta: Josep Colomer, president de Caixa Penedès; Ricard Pagès, vicepresident primer del grup; Carlos Egea, president de BMN; Antonio Jara, vicepresident segon de BMN; Fernando Alzamora, president de Sa Nostra; Ramón Martín, subdirector general de BMN; i, Pau Dols, director general de Sa Nostra. | B.M.

TW
3

El Banc Mare Nostum (BMN) - integrat per Sa Nostra, les caixes de Múrcia i Granada i el Penedès- impulsarà l'obra social i el "compromís bàsic amb les persones". Aquest serà un dels principis coorparatius bàsics del grup que aquest cap de setmana ha dut a terme a Mallorca la primera trobada de directius. A més, l'entitat es marca com a línies d'actuació per al 2011 augmentar la productivitat per oficina i incrementar la capitalització per complir amb els requisits de solvència.

L'entitat reuní ahir 300 dels seus màxims dirigents per consolidar la "cultura corporativa i com una "mostra de solidesa" com a banc. Fernando Alzamora, president de Sa Nostra, fou l'encarregat d'inaugurar la convenció. Durant la intervenció, Alzamora senyalà que BMN és una de les principals referències, dins el mapa financer espanyol, quant al model "d'intregració i estratègia de negoci". "Som el grup líder de l'Arc Mediterrani i un dels més solvents per fons propis. Hem complit els criteris de solidesa i de racionalitat exigits pel Banc d'Espanya en matèria d'aliances i tenim la certesa de poder complir amb la resta dels requeriments de solvència i de capital exigits", assegurà Alzamora. Segons les dades facilitades aquesta setmana pel Banc d'Espanya, BMN necessita 637 milions d'euros (1,6 per cent) per assolir els requisits de capital fixat pel Govern Central. No obstant això, el Banc d'Espanya apuntà que BMN ja ha cordat iniciar gestions per sortir a borsa, on podria col·locar un 20 per cent del seu capital social. De fet, des de l'entitat preveuen una ampliació de capital d'entre el 20 i el 25 per cent, ja sigui cotitzant en borsa o donant entrada a inversos privats.

"Cohesió interna"

Carlos Egea, president de BMN, en la seva intervenció destacà "la cohesió interna" que existeix en el Grup coorporatiu, tant en el Consell com en el comitè de direcció i la previsió de "l'alta rendibilitat" que s'estima per als propers anys. "La funció fonamental és el servei al client. Serem una entitat líder en el tracte amb el client. Aquest és l'aspecte diferenciador en el negoci financer, raó per la qual vull un equip proper i entregat al 100%, que s'avanci a les seves demandes, que els ofereixi solucions, confiança i complicitat", assegurà Egea. En l'anàlisi del sector financer, el president de BMN fixa els reptes del grup: "augmentar la productivitat" per oficina i persona i incrementar la capitalització per complir amb els requeriments de solvència "de manera confortable". "Sanejar els balaços, substituint els riscos immobiliaris, amb diversificades polítiques de risc; la generació i l'aprofitament d'economies d'escala i estructures productives amb l'optimització de serveis centrals" són algunes de les línies d'actuació que anuncià Egea.

Segons explicà el president, les petites i mitjanes empreses dedicades al turisme, al sector de l'exportació, als serveis i a la indústria seran "segments objectius" en la primera etapa del grup. Quant als nous principis bàsics de la cultura corporativa, Egea va destacar que BMN serà "un banca per als mercats i una caixa per a les persones: clients, ciutadans i teritoris ". "Incrementarem l'Obra social, com un compromís bàsic i respectuos amb els orígens de les entitats fundacionals", assegurà.