TW
1

La companyia de baix cost Ryanair està trencant el mercat aeri a Balears amb l'agressiva estratègia comercial de preus a la baixa i posicionament en les principals rutes que uneixen Balears amb la Península. Aquesta circumstància ha provocat un excés d'oferta de seients en algunes rutes, com és el cas de València, el que ha provocat que la resta d'aerolínies, davant les baixes proporcions d'ocupació que tenen, anunciïn cancel·lacions de freqüències a partir del pròxim 27 de març. "És cert que cancel·lam freqüències de Palma a València i que passarem de quatre a una de diària. I les reduïm per ajustar-nos a la demanda real", indiquen des d'Air Nostrum. La resta de companyies anunciaran en breu la seva estratègia en les rutes amb la Península.

Connectivitat La director general de Transport Aéri i Maritim, Joana María Amengual, indica que "som en un lliure mercat i existeix llibertat de trànsit aeri, però està clar que la implantació de Ryanair a Balears tindrà efectes secundaris negatius".

Connectivitat

Amengual puntualitza que l'únic efecte positiu és que "augmenta la connectivitat aèria, però es produeix un efecte de canibalització de l'aeroport de Son Sant Joan per part de Ryanair, que té efectes directes en la competència, perquè oferten vols a preus ridículs, amb la qual cosa trenquen el mercat. Mentre la connectivitat aèria estigui assegurada no hi ha problemes, però n'hi ha quan la resta d'aerolínies regulars, cas d'Air Europa, Air Berlín i Vueling, redueixen freqüències. Això sí que ens preocupa, perquè Ryanair decideix d'un dia per l'altre abandonar les rutes, la qual cosa afectarà les connexions aèries. És el que ha passat amb la seva decisió de partir de Girona".