Tot apunta que aquest estiu la recuperació turística començarà a ser un fet. El director de Son Sant Joan, Nemesio Suárez, assegurà ahir que per a la temporada alta ja hi ha un increment de reserves de seients del 3% respecte de l'any passat, mentre que el creixement de moviments és de l'1%. Tanmateix, les previsions són que aquests percentatges siguin més grans, ja que encara no inclouen els augments de reserves arran dels desviaments de turistes cap a les Illes que haurien viatjat a Egipte i Tunísia i no ho faran arran dels conflictes que pateixen aquests països.
Per mercats, de manera sorprenent, el britànic és el que presenta un increment més gran, de fins a un 8%, mentre que l'alemany (-2%) i l'estatal (-1%) encara no han remuntat. En qualsevol cas, es tracta de xifres "fluctuants" i Suárez indicà que la fira turística de Berlín, la ITB, serà "un punt d'inflexió". En el marc d'aquesta cita, que es du a terme durant la primera quinzena de març, serà quan es concretin més reserves i quan es comenci a veure de manera més clara l'evolució de la temporada turística a les Balears. Per companyies, Ryanair (+41%) i Air Berlin (+3%) són algunes de les que preveuen un major creixement de passatgers per a aquest estiu cap a Palma. D'altra banda, Aena ha elaborat un estudi comparatiu sobre les taxes aeroportuàries de l'aeròdrom palmesà i d'altres països. "És injust i incert que les taxes d'Aena són les més cares", va dir Suárez.
Taxes més barates
En aquest sentit, l'estudi detalla que les taxes de Son Sant Joan -les que inclouen aterratge, aproximació, seguretat i passatgers de mobilitat reduïda- són fins a un 137% més barates que les dels aeroports de Manchester, Düsseldorf, Birmingham i Copenhaguen, entre d'altres. Així mateix, i respecte d'altres aeroports internacionals, les taxes del palmesà arriben a ser un 276% més econòmiques. Sense deixar de banda les destinacions competidores dels darrers anys, l'estudi també ha analitzats els costos de les taxes dels aeroports del Caire, Tunísia i Istanbul, que són un 35% més cares que les dels aeroports de Palma, Menorca i Eivissa.
En qualsevol cas, aquestes taxes són diferents de les de navegació, que són les de la tasca dels controladors. Tanmateix, estan previstes reduccions de manera gradual perquè en el 2013 estiguin al mateix nivell que els principals proveïdors europeus.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.