TW
0

Els empresaris mallorquins no regalen els productes als turistes. Així es desprèn del baròmetre de preus de 2011 que elabora l'Oficina de Correus de la Gran Bretanya i en el qual compara els preus de diferents productes de fins a 36 destinacions vacacionals.

Portugal i Espanya s'hi situen al capdavant com els indrets més econòmics, mentre que Mallorca, que s'avalua amb independència de la Península, se situa en el lloc número 14, per davant Grècia, Turquia i Tenerife. D'aquesta manera, el cost total dels vuit productes que s'hi comparen és de 36,68 lliures a Espanya, mentre que a Mallorca el cost és de 57,81 lliures, com es pot veure al gràfic adjunt. Entre els articles i serveis que s'hi avaluen figuren un paquet de tabac, un sopar per a dues persones i crema solar, entre d'altres. Tanmateix, no es fa referència al preu dels hotels, sinó únicament al que coneixem com a oferta complementària.

Recuperació

En qualsevol cas, sembla que la diferència de preus entre Mallorca i la resta de l'Estat no preocupa gaire els ciutadans del Regne Unit. Per a aquest estiu, les reserves de viatgers britànics cap a les Balears són entre un 15 i un 20 per cent superiors a les de l'any passat en aquesta mateixa època.

Per contra, la venda de vacances en destinacions emergents i que aquests darrers anys han suposat una amenaça per a l'Arxipèlag només s'ha incrementat entorn d'un 2%, com és el cas de Turquia i d'Egipte. A més a més, i pel que fa a l'allotjament, a Turquia surt un 25% més car que a les Illes. D'altra banda, el conflicte polític que viu Tunísia no ajuda el sector turístic del país. Enfront d'aquesta situació, els britànics es decanten per Mallorca, un indret que molts ja coneixen.