El titular d'Indústria, Energia i Turisme, Miguel Sebastián, comparegué ahir en una roda de premsa per explicar la decisió del Govern d'augmentar un 9,8% la tarifa elèctrica a partir de l'1 de gener. Tanmateix, no va fer més que provocar els consumidors, perquè el ministre en va minimitzar els efectes sobre l'economia familiar.
En aquest sentit, detallà que suposarà un sobrecost mensual de 3,2 euros per a una llar amb un consum mitjà. Si es té en compte que en una casa hi viuen normalment dues o més persones, la pujada suposarà un poc més d'1,5 euros per usuari cada mes, l'equivalent al "preu d'un cafè", afirmà Sebastián, a més de recordar que les famílies més desfavorides no sofriran increments del rebut de la llum gràcies al bo social.
Tanmateix, sembla que l'alça de la tarifa elèctrica serà més que un cafè. L'organització Facua-Consumidores en Acción calcula que l'augment aprovat pel Govern encarirà 6,77 euros la factura mensual de l'usuari mitjà. La pujada, que suposaria 81,24 euros anuals, representarà el 10,2% respecte del que paga aquest client amb la tarifa vigent des d'octubre, segon indicà l'organització a través d'un comunicat.
Sebastián equipara la pujada de la llum a prendre's un cafè
Les declaracions del ministre encenen els consumidors. El titular d'Energia justifica l'increment “per necessitat”. Facua diu que l'augment serà de 6,7 euros
Madrid30/12/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.