"Zapatero, volem la teva pensió" és el que cridaven els poc més de 500 manifestants que van recórrer ahir dematí els carrers de Palma en la marxa convocada per CCOO, UGT i STEI-i contra la reforma de les pensions del Govern central. Darrere la pancarta en la qual es podia llegir "No a la jubilació als 67 anys, per recuperar els drets i defensar l'estat social", els líders sindicals de les Balears, Katiana Vicens (CCOO), Lorenzo Bravo (UGT) i Biel Caldentey (STEI-i), encapçalaren la marxa, que partí des de la plaça d'Espanya i finalitzà a la plaça de la Reina devers la una del migdia.
Allà, on un bon grapat de manifestants ja havia abandonat l'acte, els tres sindicalistes van fer un clam contra la política econòmica i social de Rodríguez Zapatero, a més d'anunciar més mobilitzacions. Tampoc no descartaren que es convoqui una altra vaga general. "Això sí, l'hem de dur a terme abans del 28 de gener, que és quan el Govern té previst aprovar la reforma de les pensions", va dir Lorenzo Bravo. L'històric sindicalista d'UGT també reclamà a l'Executiu "més estat i menys mercat".
"Nosaltres no provocarem que la dreta governi a aquest país, ho provocaran ells", va dir la líder de CCOO a Balears en al·lusió a la política de Zapatero. "És un govern socialista però que practica el transvestisme polític i s'agenolla davant els especuladors", advertí Vicens. Alhora, reivindicà una altra manera de fer política, "que és possible" i que "no vagi en contra dels drets dels treballadors". Per part seva, Caldentey demanà "més organització i lluita per plantar cara", per la qual cosa reclamà "tornar a la lluita dels darrers anys de la transició". El líder de l'STEI-i sosté que cal "conscienciar" la societat. Tot i les reivindicacions dels líders sindicals, pels carrers de Palma, ahir dematí, eren més els que miraven que no els que es manifestaven. Les mesures "hostils" del Govern Zapatero no varen aconseguir mobilitzar el gran gruix de classe treballadora mallorquina.
Tornen a sortir al carrer
CCOO, UGT i STEI-i marxaren ahir pels carrers de Palma contra la reforma de pensions
Palma19/12/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Las banderolas gigantes de UGT y CC.OO. sirven para impedir que se vean las banderas y las pancartas de atrás (normalmente de empresas en lucha, colectivos y organizaciones pequeñas, partidos políticos,…), sólo quieren que se lea la pancarta de cabecera y sus siglas, por cierto que en Palma los de CC.OO también sacaban un globo enorme que llevaba de la mano Bene y que se lo llevó el viento después de la fiesta del último 1º de mayo.
IDÒ JO ALLARGARIA LA JUBILACIÓ ALS 75 O 50 ANYS DE COTITZACIÓ, UNA DE DUES A ESCOLLIR PEL TREBALLADOR, JA ESTÀ BÉ DE VAGOS!!
jo vaig començar a cotitzar als 14 anys i no me pogut retirar fins als 65. Ara que comencen als 16 i molts molts als 18 o 20 es lògic que es jubilin mes tard, o en tot cas que cotitzin més diners, sinó tot anirà a norris.
Poca gent. Serà que estan d'acord en perdre dos anys de pensió i allargar dos anys més la vida laboral ?. Quatre anys que els faran perdre i la gent afectada no reacciona. Som un pais d'imbècils ?
Jo el que vaig sentir, per devers el carrer dels Oms va ser "Zapatero queremos tu pension" i no "Zapatero, volem la teva pensió" .