TW
0

La vicepresidenta segona del Govern, Elena Salgado, anuncià ahir una pujada "moderada" de l'impost sobre l'elaboració del tabac que permetrà un ingrés addicional de 780 milions d'euros. Això servirà per compensar la reducció impositiva d'algunes de les noves mesures governamentals.

En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Salgado destacà que aquesta quantitat compensarà, per exemple, els 230 milions que el tresor públic deixarà d'ingressar per la rebaixa fiscal a les pime. La ministra indicà que és oportú incrementar el tribut relatiu al tabac també per una raó de salut pública, atès que, com més car sigui, més se'n reduirà el consum. Hi afegí que, al seu torn, la pujada "coadjuvarà" en l'objectiu de la llei que prohibirà fumar en gairebé tots els espais públics tancats a partir del pròxim 2 de gener.

A més, assenyalà que aquest increment contribuirà a finançar el dèficit d'ingressos per la reducció d'impostos que ha comportat alguna de les noves mesures. Tanmateix, la ministra advertí que el preu del tabac a Espanya serà encara inferior al del Regne Unit, França i Alemanya i que s'equipararà amb el de Portugal, "depenent de les marques i de la modalitat".

Segons la ressenya de l'Executiu, l'augment en el cas dels cigarrets implicarà una alça del tipus impositiu específic des de 10,2 fins a 12,7 euros per mil cigarrets i una elevació de l'impost mínim fins a 116,9 euros per cada mil unitats, davant els 91,3 euros en els quals se situa actualment. L'impost específic de la picadura per enrodillar passarà de 6 euros per quilo a 8 euros i la taxa mínima s'elevarà de 50 a 75 euros per quilo. Així, encara que des de l'Executiu no varen concretar la pujada, es calcula que el paquet de tabac s'encarirà devers 20 cèntim.