Els turistes deixaren el juliol 1.800 milions a les Balears
La despesa dels estrangers creix un 12,5 per cent en relació al 2009. Romp la ratxa negativa que s'inicià l'abril de l'any passat i és la dada més important d'ençà de 2004
Balears va ser la comunitat autònoma que va rebre una major despesa dels turistes estrangers el juliol passat. S'hi deixaren prop de 1.800 milions d'euros, la qual cosa representa una millora interanual del 12,5%. D'aquesta manera es trenca la ratxa negativa que va començar l'abril de 2009, segons les xifres publicades ahir per l'Enquesta de despesa turística (Egatur), elaborada per l'Institut d'Estudis Turístics del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç. La consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, es declarà "encantada" amb les dades i puntualitzà que són les millors des del 2004.
Cada dia, el turista es gastà de mitjana a l'Arxipèlag 119 euros, un 0,9 per cent més que el juliol de 2009. La xifra és un 32 per cent superior a la mitjana del conjunt de l'Estat i tan sols Madrid supera la nostra comunitat, perquè allà el visitant s'hi gastà 129 euros diaris.
L'enquesta també posa de manifest que la despesa global per persona durant el període de vacances va créixer un 3 per cent a les Illes, fins a 1.045 euros, un 14,7 per cent més que la xifra estatal, situada en 911 euros.
Quant a la despesa acumulada entre els mesos de gener i juliol, a les Balears va assolir els 4.767 milions d'euros, un 4,3 per cent menys que en el mateix període de l'any anterior. La despesa mitjana per turista es va situar en aquest interval en 924 euros (-2%), mentre que la diària va assolir els 109, un 3,5% més.
Pel que fa al tipus d'allotjament, la despesa dels turistes internacionals que s'hostatjaren en hotels va créixer un 10,8% el juliol, mentre que la dels que van optar per un altre casta d'establiment va retrocedir un 6,2%, especialment la dels turistes que van acudir a habitatge propi.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.