TW
0

Nou comunitats autònomes van incrementar el seu PIB per habitant en el període 2000-2009, especialment el País Basc, Astúries i Galícia, amb pujades entorn de deu punts. Segons dades recollides en l'últim número del butlletí econòmic d'Información Comercial Española, del Ministeri d'Indústria, a partir de dades de l'Institut Nacional d'Estadística, del Ministeri d'Economia i Hisenda, a més d'aquestes tres autonomies van millorar la seva posició: Cantàbria, Extremadura, Castella i Lleó, Aragó, Andalusia i Navarra, a més de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla.


El País Basc va experimentar un creixement del PIB per habitant d'11,7 punts, seguit d'Astúries (10,4) i Galícia (9,7) entre ambdós anys, en tant que Cantàbria va créixer 8,5, Extremadura (7,5), Castella i Lleó (7), Aragó (3,2), Andalusia (2,7) i Navarra (2). Mentre que Madrid liderava el creixement del PIB per habitant el 2000, aquesta comunitat va caure 4,8 el 2009, el que la situa en el segon posat, darrere del País Basc.

Al contrari, el PIB per habitant en les altres autonomies va decréixer, especialment a les Balears, amb 16,1 punts, la qual cosa li va portar d'ocupar el tercer lloc en el 2000 a un setè en el 2009.

Quant a la taxa de creixement mig del PIB en termes reals en el període analitzat, aquesta va ser del 2,3 per cent en el conjunt del país, la qual cosa es va superar àmpliament a Extremadura i Múrcia, amb el 2,8 per cent en ambdós casos. Per sobre de la mitjana també figuren Madrid, Navarra, Castella-la Manxa i Andalusia, amb el 2,5 per cent en tots els casos, i Cantàbria i Galícia, amb el 2,4 per cent.