L'empresariat balear “falsejà” els ingressos
Els tècnics d'Hisenda sostenen que les PIME de les Illes declararen un 14% menys en la Renda de 2008 per “esquivar la manca de liquiditat” del 2009
Els tècnics del Ministeri d'Hisenda (Gestha) alerten que els petits empresaris de les Balears "falsejaren" els seus ingressos i en declararen un 14% menys amb motiu de la manca de liquiditat i beneficis. Així ho posen de manifest en la segona edició de l'Informe de lluita contra el frau fiscal a l'Agència Tributària, elaborat a partir de la darrera estadística de l'IRPF 2008, declarat per juny de 2009.
Així, troben "xocant" que, mentre que els treballadors assalariats de les Illes declararen aquell any un 4,9% més, tot i els efectes primerencs de la recessió i l'increment de l'atur, els professionals liberals i els petits empresaris es mostraren davant Hisenda com a "simples mileuristes". Cal pensar que aquest col·lectiu hi va fer constar unes rendes netes de 12.307 euros mensuals i una caiguda d'ingressos del 14% -devers 2.004 euros manco. Això fou en un any, el 2008, en què l'economia encara va créixer un 3,4%.
Des de Gestha, atribueixen aquest comportament "tan dispar" al fet que les declaracions de 2008 es presentaren per juny de 2009, en plena recessió econòmica. Arran de la conjuntura del moment, molts d'autònoms, segons el parer dels tècnics tributaris, "optaren per falsejar les dades i ocultar els beneficis de l'anterior per esquivar la falta de liquiditat i la davallada de les vendes el 2009, una opció impossible per als treballadors, els ingressos dels quals estan molt controlats". Pels mateixos especialistes, l'explicació d'aquesta actitud tan contraposada entre els ingressos declarats per empleats i empresaris està en l'alt nivell de defraudació que arrossega l'Estat des de fa uns anys. Per això, advoquen perquè l'Agència Tributària "reforci" la investigació de les principals bosses de frau fiscal.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.