Els visitants que ha tingut la ciutat de Palma tenen un perfil que es pot sintetitzar dient que es tracta de dones alemanyes d'una mitjana d'edat de 48 anys, amb un nivell de renda mitjà i que s'han desplaçat amb la parella per passar-hi unes vacacions. Així ho indica l'estudi de mercat de la ciutat de Palma que fa referència als visitants de la capital balear entre el mes de febrer de 2009 i el març de 2010.
La regidora de Turisme, Joana M. Borràs; el gerent de l'Institut Municipal de Turisme (IMTUR), Pedro Oliver; i el director de la divisió de turisme de l'empresa Tea-Cegos Consultur, encarregada de l'estudi, Andreu Casasnovas, presentaren ahir les principals conclusions del projecte.
Una vegada més, Borràs recordà que aquesta sèrie d'estudis que el seu departament inicià a principi de legislatura "ens serviran per poder fer comparatives i entendre la complexitat del sector". Així mateix, i sobre els aspectes que tracta l'informe, la visita de monuments és una de les principals activitats que els turistes duen a terme a la ciutat, tant si hi pernocten, com si no. Tanmateix, aquells que s'allotgen a Palma durant l'estada a l'Illa tendeixen a passejar sense una finalitat concreta més que aquells que dormen en un altre indret.
Zones
L'estudi, per part seva, diferencia tres zones a l'hora de fer algunes anàlisis: Palma ciutat, Platja de Palma i Cala Major. Per exemple, una diferència dels clients segons la zona on s'allotgen és el tipus de pensió contractada. Així, mentre que els turistes que estan a Palma ciutat solen contractar només allotjament o allotjament i berenar, els que estan a zones més a prop de platja es decanten més per la mitja pensió o, fins i tot, la pensió completa.
En l'evolució anual dels principals indicadors es demostra que hi ha dos moments diferenciats pel que fa a nivell de renda. Així, mentre que setembre-octubre es caracteritza per la visita de públic amb major poder adquisitiu, coincidint amb una major presència d'estrangers, de novembre a febrer es produeix la situació inversa. En aquest període predominen els turistes estatals, majoritàriament de programes d'Imserso. És en aquest sentit que Joana M. Borràs explica que l'objectiu és que "en temporada baixa véngui un turista amb un alt poder adquisitiu".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.